آشپزي و شيريني پزي اشپزی با گوشت قرمز

طرز تهیه کوفته تبریزی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کوفته تبریزی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده: ۲ پیمانه
برنج: ۱ پیمانه
لپه: ۱ پیمانه
تخم مرغ : ۲ عدد
سبزی معطر: نصف لیوان
پیاز رنده شده: ۱ عدد
پیاز سرخ شده: ۲ عدد
زرشک و گردو: به مقدار لازم
رب : ۲ قاشق
نمک، فلفل و ادویه به مقدار لازم

طرز تهیه

برای شروع سس کوفته را آماده می کنیم. دو قاشق از پیازهایی که خوب سرخ شده اند را در قابلمه ای که قراراست کوفته ها در آن قرار بگیرند بریزید و به همراه ۲ قاشق رب کمی نمک، فلفل و کاری خوب سرخ کنید و ۳ لیوان آب به ان اضافه کرده و اجازه دهید جوش بیاید..

برای مواد کوفته تبریزی، برنج و لپه باید نیم پز بشنوند پس هر کدام را جداگانه بپزید و آبکش کنید، و بعد با هم در بلندر مخلوط کنید. در ادامه گوشت چرخ کرده را که باید ترکیب گوسفندی و گوساله باشد به مواد اضافه کنید، سبزی معطر، پیاز رنده شده و تخم مرغ ها هم به مواد قبلی اضافه و به خوبی با هم ورز داده شوند. در حین کار نمک و ادویه ها رو اضافه کننید..

یکی از اساسی ترین نکات پخت کوفته تبریزی که باعث جلوگیری از وا رفتن کوفته میشود ورز دادن انها است .پس کوفته باید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خوب ورز داده بشود. مواد کوفته باید چسبنده باشد ،درست مثل کوبیده، پس اگر متوجه شدید انسجام لازم را ندارد، ۲ قاشق آرد نخودچی به مواد اضافه و مخلوط کنید. برای داخل کوفته میشود از ترکیپ پیاز داغ زرشک و گردو یا آلوبخارا استفاده کرد..

بعد از به جوش امدن سس کوفته ، کوفته ها را به این شکل آماده می کنیم. دسستتان را کمی خیس کنید و مقداری از مواد کوفته را بردارید و به ان شکل دهید، داخلش را کمی گود کنید و گردو یا آلو بگذارید. رویش هم ترکیب زرشک و پیاز داغ بریزید و روی این مواد را بپوشانید. به شکل پرتقال ان را در دستتان گرد کنید. حالا کوفته ها را در سس در حال جوش بیندازید، دقت کنید که حرارت اجاق باید متوسط باشد تا کوفته ها خودشان را بگیرند. تا ۲۰ دقیقه اول حرارت باید همینطور باشد ، بعد از این مدت به آرامی کمی کوفته ها را جا به جا کنید و بعد هم کمی شعله را کم کنید تا کوفته مغز پخت شود و سسش غلیظ شود اگر کوفته را با سس بیشتر میخواهید میتوانید درب قابلمه را بگذارید تا آب آن تبخیر نشود. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کوفته ها آماده است.
طرز تهیه کوفته تبریزی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی