آشپزي و شيريني پزي غذای گیاهی

طرز تهیه کلم پلو ی قالبی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کلم_پلو ی قالبی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

کلم برگ ……………… 1 عدد
آب جوش ……………. به مقدار لازم(برای برگ های کلم)
برنج ………………….. 2 پیمانه
پیاز …………………… 1 عدد
روغن زیتون ………… به مقدار لازم
رب فلفل …………….. 1 قاشق غذاخوری( یا رب گوجه فرنگی)
کره …………………… 1 قاشق غذاخوری
آب ……………………. 1 لیوان(برای داخل غذا_ بسته به نوع برنج، مقدار آب قابل تغییر است.)
نمک ………………….. به مقدار لازم

طرز تهیه

ته کلم_برگ رو جدا کرده و کلم را از وسط نصف می کنیم. برگ های کلم را جدا کرده و می شوییم. برگ های کلم را به مدت 1 تا 2 دقیقه درون آب در حالِ جوش که مقداری نمک به آن اضافه کرده ایم، قرار می دهیم تا کمی نرم شود سپس برگ های کلم را آبکش می کنیم. برنج را می شوییم. پیاز را نگینی خرد می کنیم. رب فلفل و یا رب گوجه_فرنگی را در مقداری کره تفت می دهیم. برنج، پیاز خرد شده، رب تفت داده شده و مقداری روغن_زیتون را در ظرف مناسبی ریخته و همه ی مواد را به خوبی با هم مخلوط می کنیم. کف یک قابلمه را چرب کرده و نصف برگ کلم ها را کف قابلمه روی هم طوری می چینیم که کف و دیواره ی قابلمه را کاملا بپوشاند و بین هر لایه از برگ کلم ها را با کمی روغن، چرب می کنیم سپس مخلوط برنج را داخل قابلمه و روی لایه های برگ کلم می ریزیم و آن را کاملا پخش کرده و روی آن را صاف می کنیم سپس باقی برگ کلم ها را روی برنج قرار داده و روی آن را کاملا می پوشانیم و برگ کلم هایی که به دیواره ی قابلمه هستند را روی آخرین لایه ی برمی گردانیم. یک لیوان آب را با کمی نمک و مقداری روغن، مخلوط کرده و داخل قابلمه می ریزیم و درِ قابلمه را می گذاریم. قابلمه را روی شعله ی متوسط اجاق قرار داده و اجازه می دهیم پلو دم بکشد سپس کلم پلو را به صورت قالبی درون ظرف مناسبی برمی گردانیم وسرو می کنیم.
.
شیرینانه ی1: بهتر است برگ های ضخیم تر کلم را کفِ قابلمه بچینیم.
شیرینانه ی2: از هر ادویه ، چاشنی ، طعم دهنده و حتی سبزی ِ خشک یا تازه ی دلخواهی برای مخلوط برنج داخل کلم می توانیم استفاده کنیم.
شیرینانه ی3: می توانیم برنج داخل کلم را با گوشت چرخ کرده و یا تکه های مرغ ، تفت بدهیم و در این خوراک استفاده کنیم.
شیرینانه ی4: در دستور اصلی برنج را به صورت خام و شسته شده استفاده کرده، ما می توانیم بسته به نوع برنج یا ذائقه ی خودمان، برنج را از چند ساعت قبل در آب و نمک بخیسانیم و یا حتی تا در مخلوط آب جوش و نمک، کمی بجوشانیم و سپس آبکش کرده و با بقیه ی مواد مخلوط کنیم و مورد استفاده قرار دهیم.
شیرینانه ی5: مقدار آب مورد استفاده برای پختن و دم گذاشتن این خوراک، کاملا به نوع و جنس برنج مورد استفاده بستگی دارد
طرز تهیه کلم_پلو ی قالبی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی