آشپزي و شيريني پزي غذای محلی

طرز تهیه کشک و بادمجان

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کشک و بادمجان . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم

بادمجان ۶ عدد
سیر ۴ حبه
پیاز ۲ عدد
کشک ۴ قاشق غذاخوری
مغز گردو ۳ قاشق غذاخوری
نعناع خشک ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه

برای اینکه زمان سرخ کردن بادمجان ها روغن کمتری جذب کنند باید بادمجان ها را پس از اینکه پوست گرفتیم و خرد کردیم کمی نمک رویشان بپاشیم تا آب موجود در بادمجان ها خارج شود. بعد از اینکه نمک روی بادنجان ها ریختیم حدود ۱۵ دقیقه زمان نیاز است تا آب موجود در بادمجان ها خارج شود.

بعد از گذشت ۱۵ دقیقه مقداری روغن در یک تابه می ریزیم و اجازه می دهیم روغن داغ شود سپس بادمجان ها را در تابه می ریزیم و سرخ می کنیم. پس از اینکه بادمجان ها را سرخ کردیم آنها را با گوشتکوب خوب له می کنیم و کنار می گذاریم.

در این مرحله نعناع خشک را حدود ۱۰ دقیقه در مقدار کمی آب قرار می دهیم تا خیس بخورد و نرم شود. سپس به همراه مقداری روغن در یک تابه می ریزیم و نعناع را کمی تفت می دهیم. پس از آن پیازها را نگینی خرد می کنیم و به نعناع اضافه می کنیم.

پس از آن سیرها را هم رنده می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. بعد از اینکه کمی تفت دادیم مغز گردوها را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در آخر هم بادمجان های له شده را به تابه اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم.

حرارت زیر تابه را کم می کنیم تا مواد به روغن بیفتند. حالا کشک را با مقدار کمی آب سرد رقیق می کنیم و به تابه اضافه می کنیم و مواد کشک و بادنجان را خوب با کشک مخلوط می کنیم. تفت دادن غذا را ادامه می دهیم تا آب اضافه غذا گرفته شود.

در پایان پس از اینکه آب غذا گرفته شد و کشک و بادمجان به خوبی جا افتاد آنرا از روی حرارت بر می داریم و در ظرف مورد نظر می کشیم. برای تزیین کشک و بادمجان می توانیم از کشک ، مغز گردو ، نعناع داغ و پیاز داغ استفاده کنیم.
طرز تهیه کشک و بادمجان

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی