آشپزي و شيريني پزي پیش غذا

طرز تهیه کره هویج کبابی؛ اسمی که تابحال نشنیده اید!

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کره هویج کبابی؛ اسمی که تابحال نشنیده اید! . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

هویج بزرگ: ۵ یا ۶
دانه‌ی ماکادمیا: ¾ فنجان (ترجیحاً خام)؛ به جای آن می‌توانید از بادام هندی خام نیز استفاده کنید
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
اندکی روغن زیتون برای کبابی کردن هویج
شربت افرا: ۲ قاشق غذاخوری
عصاره‌ی وانیل: ½ قاشق چای خوری
نمک دریایی: تقریباً ½ قاشق چای خوری برای طعم دهی

این مواد، برای تهیه‌ی یک شیشه ۳۴۰ گرمی کافی است که به اندازه ۱۲ سرو (هر سرو، ۲ قاشق غذا خوری) مناسب خواهد بود.
طرز تهیه کره هویج کبابی؛ اسمی که تابحال نشنیده اید!

طرز تهیه

1. ابتدا فر را بر روی ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۶ درجه سلسیوس) روشن کنید و بگذارید گرم شود. در همین حین هویج‌ها را کبابی کرده و خورد کنید. در کف یک ماهیتابه‌ی صاف، کاغذ روغنی (کاغذ پوستی) بگذارید و هویج‌های خام را به همراه اندکی روغن زیتون، درون آن بریزید. اندکی نمک دریایی نیز به آن اضافه کرده و آن را تا زمانی که نرم شده و اندکی نقاط تیره یافت، بپزید. سپس بگذارید اندکی خنک شود. می‌توانید این کار را در شب قبل از تهیه کره نیز انجام دهید.

2. حال، دانه‌های ماکادمیا را به همراه روغن، در مخلوط کن بریزید و تا زمانی که فرم کره مانندی پیدا کند، پوره کنید. اکنون باید ترکیب شما، بسیار نرم شده باشد و هیچ تکه بزرگی در آن وجود نداشته باشند (چند تکه کوچک، مشکلی ندارد). این کار، اندکی بیش از آنچه گمان می‌کنید زمان‌بر خواهد بود؛ صبور باشید.

3. زمانی که هویج‌ها سرد شدند، آن‌ها را به همراه کره‌ای که با دانه‌های ماکادمیا درست کرده‌اید، به داخل مخلوط کن بریزد. شربت افرا را نیز با عصاره‌ی وانیل به داخل این ترکیب بریزید و تا زمانی که نرم و زده شود، آن را مخلوط کرده و پوره کنید. ضروری است که در حین مخلوط کردن، چند بار مخلوط کن را متوقف کرده و کناره‌های ظرف را با چاقو، به سمت پائین بریزید. اندکی نمک به این مخلوط برای طعم بهتر بی‌افزائید. کره هویج کبابی شما، آماده است!

4. پیش از سرو کردن، بگذارید این ترکیب اندکی سرد شود. می‌توانید اضافه‌ی کره هویج کبابی را در ظرف دربسته و محکمی در فریزر به مدت ۱ هفته نگهداری کنید.
طرز تهیه کره هویج کبابی؛ اسمی که تابحال نشنیده اید!

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی