آشپزي و شيريني پزي سس و رب

طرز تهیه کره بادام زمینی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کره بادام زمینی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۱۰دقیقه
زمان پخت ۱۵ دقیقه

مواد لازم برای 1 نفر

نمک 1/4 قاشق چای خوری
بادام بی نمک، با پوست 1 فنجان
عسل 2 قاشق چای خوری
روغن بادام زمینی 2 قاشق سوپ خوری

مواد کره بادام زمینی و بادام :

پودر شکر 1.5 فنجان
پودر کاکائو شیرین نشده 1/2 فنجان
بادام زمینی بی نمک، با پوست 2 فنجان
نمک 1/4 قاشق چای خوری
روغن بادام زمینی 3 قاشق سوپ خوری

کره بادام زمینی شکلاتی :

نمک 1/4 قاشق چای خوری
بادام زمینی بی نمک و با پوست 2 فنجان
روغن بادام زمینی 2 قاشق چای خوری
عسل 2 قاشق چای خوری

طرز تهیه

1-فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتی گراد) داغ کنید. بادام زمینی ها را در یک قالب کیک گرد یا مربع شکل یا سینی فر لبه دار بریزید.

2-آنها را ۳ دقیقه بو بدهید. تابه را تکان بدهید یا بادام زمینی ها را هم بزنید سپس ۳ تا ۵ دقیقه دیگر تا زمانی که قهوه ای روشن شوند و بوی آجیل از آنها بلند شود بو بدهید. مواظب باشید. مغز آجیل خیلی سریع می سوزد.

3-برای درست کردن کره ی بادام زمینی، بادام زمینی های بو داده را داخل کاسه ی یک غذا ساز بریزید. ۱ دقیقه بزنید سپس لبه های کاسه را با یک کاردک پاک کنید. ۲ تا ۳ دقیقه دیگر تا زمانی که کره ی بادام زمینی نرم و براق به دست بیاید بزنید. حالا به میزان دلخواه نمک و عسل اضافه کنید و بزنید تا مخلوط شوند.

4-ما معمولاً نصف قاشق چایخوری نمک و ۱ و نیم قاشق چایخوری عسل می ریزیم که کره ی بادام زمینی را کمی شیرین می کند. غلظت را چک کنید. ما دوست داریم ۲ قاشق چایخوری روغن اضافه کنیم. مطابق نیاز روغن اضافه کنید.

ا5-گر کره ی بادام زمینی را طوری درست می کنید که دانه های درشت زیر دندان بیاید، قبل از شروع کار ۱/۳ فنجان بادام زمینی بو داده را اندازه بگیرید و بعد داخل کاسه ی غذا ساز بریزید. ۸ تا ۱۰ مرتبه بزنید تا بادام زمینی ها خیلی کوچک خرد شوند.

6-بادام زمینی خرد شده را در یک کاسه بریزید و برای بعد کنار بگذارید. سپس وقتی کره ی بادام زمینی را درست کردید بادام زمینی کنار گذاشته شده را به کره ی بادام زمینی اضافه کنید و هم بزنید.

7-بادام زمینی ها و بادام را طبق آنچه در بالا گفته شد بو بدهید. سپس بادام زمینی و بادام بو داده را داخل کاسه ی غذا ساز بریزید. ۱ دقیقه بزنید سپس لبه های کاسه را با یک کاردک پاک کنید. ۲ تا ۳ دقیقه دیگر تا زمانی که کره ی بادام زمینی نرم و براق به دست بیاید بزنید.

8-حالا به میزان دلخواه نمک و عسل اضافه کنید و بزنید تا مخلوط شوند. ما معمولاً نصف قاشق چایخوری نمک و ۱ و نیم قاشق چایخوری عسل می ریزیم که کره ی بادام زمینی را کمی شیرین می کند. غلظت را چک کنید. ما دوست داریم ۱ تا ۲ قاشق سوپخوری روغن اضافه کنیم. مطابق نیاز روغن اضافه کنید.

9-طرز تهیه کره بادام زمینی شکلاتی :

10-بادام زمینی ها را طبق آنچه در بالا گفته شد بو بدهید. بادام زمینی های بو داده را داخل کاسه ی یک غذا ساز بریزید. ۱ دقیقه بزنید سپس لبه های کاسه را با یک کاردک پاک کنید. ۲ تا ۳ دقیقه دیگر تا زمانی که کره ی بادام زمینی شکلاتی نرم به دست بیاید بزنید.

11-نمک، روغن، پودر کاکائو و شکر پودری را اضافه کنید سپس ۱ دقیقه دیگر تا مخلوط و براق شوند بزنید.

12-کره ی بادام زمینی را در ظرف محافظ غذا بریزید. در آن را ببندید و تا یک ماه در یخچال نگهداری کنید.
طرز تهیه کره بادام زمینی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی