آشپزي و شيريني پزي غذا های دریایی

طرز تهیه کباب ماهی شیر

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کباب ماهی شیر . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین کباب های ایرانی که در دسته و رده بندی غذاها دریایی قرار دارد ، کباب ماهی شیر است. این کباب بسیار لذیذ و ترد است. اگر دوست دارید یک ماهی کباب خوشمزه درست کنید ، ماهی شیر یکی از بهترین گزینه ها برای کباب کردن است

زیرا نسبت به بقیه ماهی ها هم گوشت ترد تری دارد هم بسیار مفیدتر است. مصرف ماهی شیر در بدن شما موجب تقویت شدن سیستم ایمنی و عصبی و تنظیم گردش خون و جوان سازی پوست میشود. ماهی شیر تیغ ندارد و دارای مقادیر بالایی از فسفر و اسیدهای چرب امگا ۳ است.

در ادامه طرز تهیه و پخت کباب ماهی شیر را با تمام نکات آموزشی آن در اختیار شما قرار میدهیم . مقدار موادی که در زیر قرار گرفته شده برای ۴ نفر است . اگر میخواهید برای تعداد بیشتری این غذا را تهیه کنید باید مقدار مواد را بیشتر کنید.

مواد لازم

ماهی شیر ۱ کیلوگرم
پیاز بزرگ ۱ عدد
ماست پرچرب ۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۵ قاشق غذاخوری
گشنیز خرد شده ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
طرز تهیه کباب ماهی شیر

طرز تهیه

از پیاز شروع کنید. یک پیاز نسبتا بزرگ انتخاب کنید. پیاز را پوست گرفته و بشویید. پیاز را با کارد یا رنده خیلی ریز برش داده و خرد کنید به طوری که آب پیاز به طور کامل از پیاز خارج شود. آب پیاز را از تکه های خرد شده پیاز جدا کنید.

یک ظرف مناسب را انتخاب کرده و آب پیاز را درون ظرف بریزید. ماست پر چرب و زعفران دم کرده و روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه را به ظرف بیافزایید. به اندازه یک قاشق غذا خوری گشنیز خرد کرده و به ظرف اضافه کنید.

همه مواد را با هم ترکیب و مخلوط کنید تا یک ماده یکدست به دست بیاید. ماهی شیر را تمیز کرده و محتویات داخل شکمش را خالی کنید. ماهی را شسته و با کارد به شکل تکه ای و فیله ای برش داده و خرد کنید.

فیله های ماهی را درون ظرف ریخته و همه مواد را با هم ترکیب کنید تا خوب به تمام نقاط و قسمت های ماهی برسد و تمام قسمت ها مزه و طعم بگیرد. درب ظرف را بگذارید. اگر ظرف در ندارد میتوانید از سلفون کمک بگیرید.

روی ظرف را سلفون کشیده و ظرف را در یخچال بگذارید. دو تا چهار ساعت به ماهی ها زمان بدهید تا خوب طعم بگیرند. پس از سپری شدن این زمان ، ماهی ها را از یخچال بیرون آورده و منقل را آماده کنید. میتوانید این ماهی خوش طعم و خوشمزه را با دو روش طبخ کنید.

روش ذغالی : منقل را آماده کنید ، به روشن بودن تمام ذغال ها دقت کنید. زیرا ذغال خام موجب بوی دود در ماهی میشود. علاوه بر این موضوع ، ذغال خام برای سلامتی شما ضرر دارد. وقتی تمام ذغال ها آماده و روشن شد

فیله های ماهی را در بین توری های فلزی که برای کباب کردن گوشت استفاده میکنند ، قرار داده و روی ذغال کباب کنید. روش تابه ای : یک تابه مناسب را انتخاب کرده و روی شعله گاز قرار بدهید. کمی روغن مایع کف تابه ریخته ، دقت کنید روغن باید در حدی باشد که فقط کف تابه چرب شود.

کمی صبر کنید تا روغن داغ شود. زمانی که روغن داغ شد فیله های ماهی را به تابه منتقل کنید و هر وقت که یک سمت فیله سرخ شد ، فیله را برگردانید تا سمت دیگر هم سرخ شود. وقتی فیله ها سرخ شدند به همراه نان یا برنج سرو و میل کنید.

میتوانید به صورت سلیقه ای از برش های لیمو ترش در کنار این کباب استفاده کنید. با این کار با یک تیر ، دو نشان بزنید. هم طعمی خوش به کبابتان بدهید هم از فایده لیمو ترش در کنار ماهی بهره ببرید. لیمو ترش باعث جذب بهتر آهن در ماهی میشود.
طرز تهیه کباب ماهی شیر

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی