آشپزي و شيريني پزي دسر

طرز تهیه کامل طرز حلوای هویج خوشمزه

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کامل طرز حلوای هویج خوشمزه . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
حلوای هویج دسری خوشمزه و ایرانی است که هم به سفره شما رنگ و بوی خاصی می دهد، هم بسیار پر انرژی و پرخاصیت هست. این نوع حلوا حتی اگر به مدت دو هفته در یخچال بماند رنگ و طعم آن تغییر نخواهد کرد و همچنان نرم و لطیف باقی می ماند. درست کردن این دسر خوشمزه بسیار آسان و کم هزینه است و سطح مهارت زیادی نمی خواهد. از دسر حلوای زعفران به عنوان عصرانه کنار چای هم استفاده کنید و از طعم و خواص شادی زای زعفران بهره مند شوید.
تعداد : ۵ تا ۶ نفر – زمان آماده سازی : ۲۰ دقیقه – زمان پخت : ۴۰ دقیقه – سطح دشواری : آسان – سطح مهارت : متوسط

مواد لازم برای حلوای هویج :

هویج : نیم کیلو
آرد : یک پیمانه
روغن مایع : نصف پیمانه
شکر : دو پیمانه
گلاب نصف پیمانه
زعفران : به میزان لازم (۳ قاشق غذا خوری)

طرز تهیه حلوای هویج :

ابتدا هویج ها راخوب شسته و پاک کنید و در یک قابلمه تمیز قرار دهید و به مقدار لازم آب اضافه کنید و بگذارید تا خوب بپزد، بعد از پخته شدن هویج ها را پوره کنید، توجه داشته باشید که نباید هویج ها را رنده کنید حتما باید به وسیله غذا ساز یا مخلوط کن آن ها را پوره کنید. آرد را به مدت ده دقیقه داخل یک ماهیتابه روی شعله ملایم گاز تفت می دهیم تا بوی خامی آرد کامل از بین برود. در اینجا باید توجه داشته باشید که آرد اصلا نباید رنگ عوض کند، سپس روغن مایع را به آن اضافه می کنیم و هم میزنیم تا با آرد یکدست شود. هویج، شکر، گلاب و زعفران را به آرد اضافه می کنیم و به مدت ده دقیقه به صورت دورانی روی شعله ملایم گاز هم می زنیم. در طول این ده دقیقه حلوا باید از قابلمه جدا شود و در وسط قابلمه جمع شود. هر موقع حلوا به این صورت دربیاد یعنی آماده است. می توانید آن را از روی اجاق بردارید. حالا حلوا را به میل و سلیقه خود در ظرف مخصوص سرو، فرم دهید. می توانید از قالب ها با شکل های متنوع استفاده کنید.
نکته :

توجه داشته باشید که این حلوا کمی چسبناک است. هنگام فرم دادن از مقداری روغن مایع استفاده کنید.
میتوانید به جای اینکه هویج را بپزید و پوره کنید آب هویج را با کاسه کوچک تفاله نرم کنید و موقع آب گرفتن کنار بگذارید و به مواد اضافه کنید.
طرز تهیه کامل طرز حلوای هویج خوشمزه

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی