آشپزي و شيريني پزي ساندویچ ها

طرز تهیه چیز برگر

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه چیز برگر . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
چیز برگر یکی از انواع ساندویچ های خوشمزه ای است که شباهت زیادی به همبرگر دارد. از نظر ظاهری شبیه به همبرگر است ولی در مواد کمی متفاوت هستند. چیزبرگر را معمولا باید در فست فودها تهیه کنیم اما اینبار با این آموزش می توانید این ساندویچ خوشمزه را در منزل تهیه و سرو نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر چیز برگر تهیه نمایید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
سیر ۲ حبه
پودر سیر ۲ قاشق مربا خوری
پیاز ۱ عدد
پنیر چدار ۴ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
آرد سوخاری ۲ قاشق غذاخوری
نان همبرگر ۴ عدد
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا پیاز و سیر را رنده می کنیم و با دست فشار می دهیم تا آبشان کاملا گرفته شود. سپس پیاز و سیر آب گرفته را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و خوب مواد را ورز می دهیم تا کاملا یکدست شوند.

در مرحله بعد تخم مرغ را به همراه پودر سیر به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و مواد را خوب ورز می دهیم تا یکدست و منسجم شوند. حالا آرد سوخاری را کم کم به مایه چیز برگر اضافه می کنیم به طوری که پس از اضافه کردن آرد سوخاری گوشت قابلیت شکل دادن پیدا کند.

پس از این کار اگر مایه چیز برگر شل بود مجددا مقداری آرد سوخاری اضافه می کنیم. مایه چیزبرگر را به ۴ قسمت مساوی ( یا ۸ قسمت ) تقسیم می کنیم و هر قسمت را ابتدا به شکل یک گلوله سپس آنرا تخت می کنیم و شبیه همبرگر حالت می دهیم.

ضخامت چیز برگر نباید بیشتر از نیم سانتی متر باشد زیرا مغز پخت نمی شود. پس از حالت دادن به گوشت آن را بین کیسه فریزر قرار می دهیم و به همین ترتیب تمام مواد را آماده می کنیم. پس از آماده شدن مواد باید آنها را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در یخچال فریزر قرار دهیم.

پس از گذشت این مدت چیز برگر ها را در روغن داغ سرخ می کنیم. پس از سرخ شدن یک سمت چیز برگر آن را بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. در پایان روی هر کدام از چیزبرگر های سرخ شده یک پنیر چدار قرار می دهیم تا نیمه آب شود.

سپس نان های همبرگر را آماده می کنیم و چیز برگر را به همراه گوجه فرنگی ، خیار شور و کاهو درون نان همبرگر قرار می دهیم و به همراه سس مایونز یا سس فرانسوی سرو می کنیم. می توانید مقدار زیادی چیزبرگر آماده کنید و در فریزر قرار دهید تا در زمان های نیاز به صورت فوری برای شام یا ناهار آماده کنید.
طرز تهیه چیز برگر

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی