آشپزي و شيريني پزي غذای گیاهی

طرز تهیه پیده سوجوک سولیکو

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه پیده سوجوک سولیکو . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
پیده یکی از انواع غذاهای نانی ترکیه‌، یونان و بعضی کشورهای عربی است که نام‌های مختلفی دارد. در کشور‌های عربی پیده را به اسم لاه مجون می‌شناسند. مایه اصلی پیده می‌تواند، گوشت، مرغ، انواع سبزیجات، پنیر یا تخم مرغ باشد.در این جا ما قصد داریم تا طرز تهیه پیده سوجوک سولیکو را به شما آموزش دهیم. سوجوک محصولی لوکس و منحصر به فرد با ۹۰ درصد گوشت گوساله است که برای تهیه انواع صبحانه، ساندویچ و پیتزا مناسب است.

مواد لازم برای پیده سوجوک سولیکو

یک‌دوم بسته سوجوک سولیکو
پنیر پیتزا
مواد لازم برای خمیر پیده
3 لیوان آرد سفید
۱ قاشق غذاخوری خمیر مایه
یک لیوان آب ولرم یا یک استکان شیر کم‌چرب
یک قاشق چای‌خوری نمک
کره به میزان لازم

طرز تهیه پیده سوجوک سولیکو

ابتدا یک کاسه بردارید و خمیر مایه را با آب ولرم و نمک ترکیب کنید. سپس آرد را اضافه کرده و به خوبی مواد را ورز دهید. سطح خمیر را با یک پارچه پوشانده و به مدت ۳۰ دقیقه در دمای اتاق قرار دهید تا خمیر پف کرده و به عمل آید.

پس از این مدت، سطح یک سینی نچسب مقداری آرد بپاشید و خمیر را به کمک وردنه پهن کنید. سپس آن را با ضخامت حدود نیم‌سانتی متر به شکل بیضی درآورید و لبه‌های خمیر را به سمت بالا فرم دهید.

حالا سوجوک سولیکو را سطح خمیر بچینید. در صورت تمایل می‌توانید مقداری پنیر پیتزا و زرده تخم مرغ یا ورقه‌های گوجه فرنگی اضافه کنید. لبه‌های خمیر را با کره چرب کنید.

سطح سینی فر آرد پاشیده و پیده را به مدت ۳۰ دقیقه در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. بعد از ۳۰ دقیقه پیده‌ها آماده‌اند. آن را از ظرف فر خارج کرده و داخل ظرف مناسب سرو کنید.

برای تهیه این غذا می‌توانید از هر موادی که مایل هستید، استفاده کنید. نوش جان!
طرز تهیه پیده سوجوک سولیکو
طرز تهیه پیده سوجوک سولیکو

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی