آشپزي و شيريني پزي ساندویچ ها

طرز تهیه پیتزا ی صبحانه‌ی خانگی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه پیتزا ی صبحانه‌ی خانگی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم

شیر ولرم ……………. 2 لیوان
روغن زیتون ……….. نصف لیوان
خمیرمایه …………… یک ونیم قاشق مرباخوری
شکر …………………. 1 قاشق غذاخوری
نمک …………………. 1 قاشق مرباخوری پُر
آرد …………………… حدود پنج تا پنج و نیم لیوان
.
مواد لازم روی پیتزا:
پنیر پیتزا ……………. به مقدار دلخواه (رنده شده)
جعفری تازه …………. به مقدار دلخواه (خرد شده)
سوسیس ……………. به مقدار دلخواه(اختیاری)
فلفل سیاه …………… به مقدار دلخواه
تخم مرغ ……………. 3 یا 4 عدد

طرز تهیه

برای تهیه ی خمیر پیتزا، شیر ولرم، خمیرمایه و شکر را در ظرف مناسبی ریخته و مخلوط می کنیم و بعد از 10 دقیقه روغن_زیتون و نمک را اضافه می کنیم سپس آرد را کم کم به مخلوط اضافه کرده و هم می زنیم و ورز می دهیم تا خمیر منسجم شده و به دست نچسبد، روی خمیر را با پارچه ی تمیزی می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر استراحت کند تا عمل بیاید و حجم آن دو برابر شود. خمیر عمل آمده را کمی ورز می دهیم تا هوای آن گرفته شود سپس تکه ای از آن جدا کرده و به وسیله ی وردنه، روی سطح آردپاشی شده، آن را باز می کنیم و خمیر را به قالب پیتزا که داخل آن را چرب کرده ایم، منتقل می کنیم، به مقدار دلخواه پنیر پیتزا ی رنده شده روی خمیر ریخته و سوسیس ها را حلقه حلقه کرده و روی خمیر می چینیم و جعفری تازه ی خرد شده را روی آن می ریزیم و مقداری فلفل_سیاه روی تمام سطح پیتزا می پاشیم. تخم_مرغ ها را در ظرف می شکنیم و خوب هم می زنیم تا یک دست شود، سپس مخلوط تخم مرغی را روی تمام سطح پیتزا می ریزیم و قالب را درون فری که از قبل با دمای 200 درجه ی سانتی گراد، روشن کرده ایم، قرار می دهیم تا پیتزا بپزد و روی آن طلایی شود.
.
شیرینانه ی1: این مقدار خمیر پیتزا، بیش تر از یک قالب پیتزا است، می توانیم در صورت لزوم، بیش تر از یک پیتزا با آن تهیه کنیم و یا مقدار اضافه ی آن را در کیسه فریزر قرار داده سپس در کیسه های زیپ دار قرار دهیم و در فریزر نگه داری کنیم و یک تا دو ساعت قبل از استفاده از فریزر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهیم.
شیرینانه ی2: می توانیم از هر ماده یا سبزیجات دلخواهی برای روی پیتزا استفاده کنیم، فقط باید توجه کنیم مواد مورد استفاده آبدار نباشد مثل گوجه_فرنگی .
شیرینانه ی3: می توانیم از سوسیس استفاده نکنیم و به جای آن از تکه های فیله ی مرغ پخته شده استفاده کنیم، البته در این صورت بهتر است تخم مرغ را حذف کنیم.
شیرینانه ی4: چون پیتزا برای وعده ی صبحانه، در نظر گرفته شده است از تخم مرغ استفاده شده است در صورت دلخواه می توانیم آن را حذف کنیم.
شیرینانه ی5: می توانیم از هر پنیر دلخواهی مانند چدار و یا مخلوط چند پنیر استفاده کنیم.
شیرینانه ی6: می توانیم از هر ادویه ی دلخواهی استفاده کنیم، چون برای صبحانه در نظر گرفته شده است، از ادویه ی خاصی در ترکیبات آن استفاده نشده است.
طرز تهیه پیتزا ی صبحانه‌ی خانگی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی