آشپزي و شيريني پزي پیش غذا

طرز تهیه پیاز داغ

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه پیاز داغ . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم و طرز تهیه

1- ابتدا پوست پیاز ها را بگیرید و بشویید ، سپس با دقت به صورت خلالی خرد کنید. در ظرف مناسبی آب را بجوشانید و پیاز ها را در آب در حال جوش بریزید ، بعد از چند جوش پیاز ها را در آبکش مناسبی بریزید و بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود سپس روی پارچه مناسبی پهن کنید تا خشک شوند.

۲- کمی زردچوبه روی پیاز ها بریزید و مخلوط کنید. ماهیتابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و به میزان لازم روغن در ماهیتابه بریزید تا گرم شود سپس پیاز ها را به آرامی به ماهیتابه اضافه کنید و اجازه دهید طلایی شوند سپس هم بزنید تا کاملا یکدست سرخ شود.

۳- پیاز ها را در صافی بریزید تا روغن اضافی آن خارج شود سپس مصرف کنید. بهتر است پیاز ها را یکباره به ظرف روغن اضافه نکنید بلکه به دفعات و میزان کم در ماهیتابه بریزید و پس از اینکه کاملا سرخ شدند آنها را از ماهیتابه خارج کرده و سری بعدی را اضافه کنید.

۴- اینکار باعث میشود پیاز داغ یکدست و طلایی داشته باشید. شما میتوانید در مرحله نخست و پس از خارج کردن پیازها از آب جوش روی آنها بجای زردچوبه مقداری زعفران بریزید.
‌‌
۵- رنگ زردچوبه و زعفران باعث خوشرنگ و طلایی شدن پیاز داغ شما میشود ، این روش به شما پیاز داغ مجلسی و ترد میدهد که در تزئین آش و غذا نیز میتوانید از آن استفاده کنید
طرز تهیه پیاز داغ

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی