آشپزي و شيريني پزي دسر

طرز تهیه پودینگ شکلات

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه پودینگ شکلات . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
فقط افرادی که عاشق شکلات باشن، میدونن که از هیچ چیز شکلاتی ای نمیشه گذشت! اگه دلتون یک دسر خوشمزه ی شکلاتی میخواد این مطلب رو از دست ندید. حتی اگه به دنبال یک دسر خوشمزه و آسون برای مهمونی هستید، من این دسر رو بهتون پیشنهاد میکنم. یکی از خوبی های این پودینگ شکلاتی اینه که به راحتی میشه از قبل درستش کرد و هر موقع خواستید میل کنید.

مواد لازم:

شکلات 100 گرم
پودر کاکائو 3 قاشق سوپ خوری
نشاسته ذرت 3 قاشق سوپ خوری
نمک 1/4 قاشق چایی خوری
خامه یک پیمانه
زرده تخم مرغ 3 عدد
شیر 2 و نیم پیمانه
شکر نصف پیمانه
اسانس وانیل 1 قاشق چایی خوری

مراحل تهیه

شکلات ها رو روی تخته برش گذاشته و اونها رو به کمک یک چاقو دندانه دار ریز خورد کنید. بهتون توصیه میکنم از شکلاتی با درصد بالای 60 استفاده کنید و اگه طعم تلخ شکلات رو دوست دارید میتونید از شکلات کاملا تلخ هم استفاده کنید. حتما از یک شکلات خوش طعم استفاده کنید.
طرز تهیه پودینگ شکلات
پودر کاکائو، نشاسته ذرت و نمک رو داخل یک کاسه بزرگ ریخته و با همزن دستی اونها رو با هم مخلوط کنید. خامه رو خیلی کم و فقط در حدی که مایع بشه روی حرارت قرار بدید، بعد به آرامی به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا یک کرم غلیظ و یکدست داشته باشید.
طرز تهیه پودینگ شکلات
زرده های تخم مرغ رو به کاسه اضافه کنید و هم بزنید. بعد از اضافه کردن زرده، کرم شما نرم تر و روان تر میشه.
طرز تهیه پودینگ شکلات
شیر و شکر رو داخل یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت متوسط قرار بدید. مدام هم بزنید تا شکر کاملا در شیر حل بشه.
طرز تهیه پودینگ شکلات
صبر کنید تا شیر روی حرارت متوسط به جوش بیاد و روی اون حباب ایجاد بشه. به محض جوش آمدن حرارت رو خاموش کنید
طرز تهیه پودینگ شکلات
نصف بیشتر شیر گرم رو به مخلوط پودر کاکائو و زرده اضافه کنید و خیلی سریع هم بزنید، بعد از اینکه با هم مخلوط شدن باقی شیر رو هم اضافه کنید و هم بزنید. برای هم زدن از همزن دستی استفاده کنید.
طرز تهیه پودینگ شکلات
دوباره پودینگ رو روی حرارت متوسط قرار بدید. مدام هم بزنید تا پودینگ شروع کنه به قل خوردن و جوشیدن.
طرز تهیه پودینگ شکلات
به مدت 2 دقیقه پودینگ رو بپزید. از هم زدن غافل نشید چون ته تابه میگیره و پودینگ میسوزه. حواستون به گوشه و کنارهای تابه هم باشه.وقتی که پودینگ رو از روی حرارت برداشتید، شکلات های خورد شده رو بهش اضافه کنید. با قاشق شکلات ها رو فشار بدید که برن داخل پودینگ ولی هم نزنید 2 تا 3 دقیقه صبر کنید تا گرمای پودینگ، شکلات ها رو آب کنه و بعد شروع کنید به هم زدن. به خوبی هم بزنید تا پودینگ یکدست بشه.
طرز تهیه پودینگ شکلات
پودینگ رو داخل یک کاسه بزرگ ریخته و روی سطح اون رو با سلفون یا کاغذ روغنی بپوشونید. سلفون بهتره. فقط حواستون باشه مثل تصویر سلفون باید دقیقا در تماس با سطح پودینگ باشه. بعد از اینکه کمی خنک شد، ظرف رو داخل یخچال قرار بدید.
طرز تهیه پودینگ شکلات
با این روش خنک کردن، سطح روی پودینگ نمی بنده و بعد شما میتونید پودینگ رو مثل یک کرم خامه ای داخل کاسه های سرو ریخته و نوش جان کنید.
طرز تهیه پودینگ شکلات
طرز تهیه پودینگ شکلات

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی