آشپزي و شيريني پزي ماکارونی و پاستا

طرز تهیه پخت وافل ماکارونی و پنیر چدار

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه پخت وافل ماکارونی و پنیر چدار . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
شاید خاگینه ماکارونی و پنیر در صدر فهرست “چیزهایی که قبل از مرگ باید خورد” مثل صدف یا پنیر پارمایی تازه نباشد، اما مطمئنا به آن خوبی هست که در فهرست دوم غذاهای لذیذ قرار بگیرد. البته این در صورتی است که پخت آن درست انجام شود. و حتما می‌دانید که برای این کار نیازمند یک دستگاه وافل‌ساز -شبیه دستگاه اسنک‌ساز- هستید.

شما با این دستورپخت می‌توانید در ۱ ساعت ۴ وافل درست کنید. وافل ماکارونی و پنیر لبه‌های ترد پنیری و مرکزی نرم خواهد داشت. با استفاده از یک ظرف به عنوان قالب می‌توانید نیاز به استفاده از نان را برطرف کنید و غذا را با راحتی بیشتری تهیه نمایید.

مواد لازم:

۴۵۰ گرم ماکارونی خشک، ترجیحا پاستا
نمک
۲ قاشق غذاخوری کره، به همراه مقداری بیشتر برای چرب کردن وافل‌ساز
۱ قاشق غذاخوری آرد
۱ پیمانه شیر چرب
سس تند برای پخت و سِرو
۱ قاشق چایخوری خردل
۵۵۰ گرم پنیر چدار رنده شده
شربت افرا برای سِرو غذا (انتخابی)

طرز تهیه

۱. پاستا را در یک قابلمه و روی آن آب ولرم بریزید طوری که ۵ سانتی‌متر آب روی آن قرار گیرد. سپس ۲ قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید. آن را با شعله زیاد به جوش بیاورید و گهگاه هم بزنید و ادامه دهید تا پاستا نرم شود. این تقریبا ۶ دقیقه بعد از جوش آمدن آب اتفاق می‌افتد. حالا ماکارونی را آب بکشید.

۲. در حالی که پاستا دارد می‌پزد، کره یا روغن را در قابلمه بزرگی روی شعله متوسط بگذارید تا گرم شود. سپس آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی که رنگ آن به طلایی کمرنگ تبدیل شود. به آرامی شیر چرب را حین هم زدن اضافه کنید. سپس سس تند و خردل را بیفزایید و هم بزنید. وقتی به قُل زدن افتاد حرارت را کم کنید و ۳۴۰ گرم پنیر رنده شده در آن بریزید و تا آب شدن کامل به هم زدن ادامه دهید. اگر می‌خواهید غذا بافت نرم‌تری داشته باشد، این مخلوط را به دستگاه همزن منتقل کنید و با سرعت بالا هم بزنید تا صاف و نرم شود.

۳. وقتی پاستا پخت، مایع پنیری را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. سپس این مخلوط جدید را در یک سینی لبه دار یا ظرف پاستاپز بریزید تا کاملا به قالب آن در آید و سطح روی آن را با کفگیر صاف کنید. حدود ۳۰ دقیقه آن را داخل یخچال بگذارید تا خنک شود و حالت سفتی به خود بگیرد.
طرز تهیه پخت وافل ماکارونی و پنیر چدار
۴. وافل‌ساز یا اسنک‌ساز را گرما دهید تا آماده پختن غذا شود. سپس با دقت مخلوط ماکارونی و پنیر را برش بزنید و به ۸ قسمت مساوی تقسیم کنید.
طرز تهیه پخت وافل ماکارونی و پنیر چدار
۵. با استفاده از کفگیری بزرگ با دقت ۴ مربع برش‌خورده را بردارید و آنها را روی یک تخته بگذارید. پنیر باقی مانده را روی‌شان بریزید و سپس یک مربع پاستایی دیگر را روی هر یک قرار دهید، درست مثل یک ساندویچ.
طرز تهیه پخت وافل ماکارونی و پنیر چدار
۶. حالا ۴ ساندویچ آماده دارید که می‌شود آنها را داخل وافل‌ساز گذاشت. درب آن را ببندید و تقریبا ۶ دقیقه بگذارید بماند تا دو طرف آن به رنگ قهوه‌ای-طلایی در آید. دیگر فقط می‌ماند خارج کردن آن از دستگاه و سِرو کردن در بشقاب همراه با سس تند و شربت افرا.
طرز تهیه پخت وافل ماکارونی و پنیر چدار
طرز تهیه پخت وافل ماکارونی و پنیر چدار

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی