آشپزي و شيريني پزي غذا های دریایی

طرز تهیه پاکورای میگو

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه پاکورای میگو . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
پاکورای میگو یک غذای خوشمزه دریایی است که معمولا به عنوان پیش غذا یا اسنک سرو می‌شود. پاکورای میگو تقریبا نوع جدید از پاکورا است، در صورتی که در آن از سبزی‌های معطری مثل نعنا یا گشنیز استفاده کنید بسیار خوش ‌طعم‌تر می‌شود. این غذا برای مهمانی‌ها هم گزینه مناسبی است چون زمان آماده کردن آن کم است و به سرعت می‌توانید از مهمانانتان با یک اسنک ترد و خوشمزه پذیرایی کنید. درادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه پاکورای میگو را به شما آموزش دهیم.
موادلازم برای تهیه پاکورای میگو

مواد لازم:

125 گرم میگو پاک شده
2 قاشق غذاخوری آرد نخودچی
3 حبه سیر خرد شده
نصف قاشق چای‌خوری آبلیمو
نصف فنجان روغن
نصف پیاز خرد شده
1 عدد فلفل سبز تند (درصورت تمایل می‌توانید از فلفل شیرین استفاده کنید)
1 قاشق چای‌خوری آرد برنج
مقداری برگ گشنیز خرد شده
نمک، فلفل قرمز و زردچوبه به مقدار لازم
طرز تهیه پاکورای میگو
طرز تهیه پاکورای میگو
طرز تهیه پاکورای میگو

طرز تهیه

میگو‌هایی که قبلا پوست کنده و پاک کرده‌اید را زیر آب سرد بشوئید، بعد به خوبی آن‌ها را خشک کنید. بعد از اینکه میگو‌ها کاملا خشک شدند آن‌ها را در کاسه‌ای بریزید و ادویه‌ها و سیر کاملا ریز شده به همراه پیاز، فلفل سبز، آرد برنج، آرد نخودچی را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید. سپس آبلیمو، کمی روغن و مقدار کمی آب به میگو‌ها اضافه کنید و با دست به خوبی مواد را با هم مخلوط کنید تا همه میگو‌ها مزه‌دار شوند.(به دلخواه می‌توانید اندازه نوک قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر هم به آن اضافه کنید).
روغن را در قابلمه ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید، وقتی روغن به اندازه کافی داغ شد؛ میگو‌ها را به آرامی داخل آن بیندازید و بگذارید خوب سرخ شود. بعد از چند دقیقه وقتی میگو‌ها طلایی رنگ شد آن‌ها را از قابلمه خارج کنید و روغن اضافه آن را بگیرید. پاکورای میگو را در ظرف دلخواهتان سروکنید. می‌توانید در کنار این غذای دریایی خوشمزه انواع آبمیوه و موکتل هم سرو کنید.
طرز تهیه پاکورای میگو

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی