آشپزي و شيريني پزي دسر

طرز تهیه پاناکوتا وانیلی با سس انبه خوشمزه

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه پاناکوتا وانیلی با سس انبه خوشمزه . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

شیر : ۲ لیوان
خامه صبحانه : یک بسته ۲۰۰ گرمی
شکر : ۳/۴ لیوان یا عسل ۳ قاشق غذاخوری
چوبه دارچین : ۱ عدد
پودر ژلاتین : ۲ قاشق غذاخوری
وانیل : ۱/۲ قاشق چای‌خوری
آب سرد : ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه

آب سرد درون کاسه ای ریخته و پودر ژلاتین را روی آن پاشیده و زمانی که حالت اسفنجی شد آن را روی بخار آب بن ماری میکنیم تا ذرات ژلاتین کاملا ذوب و حل شود. شیر و چوبه دارچین را همراه شکر یا عسل روی حرارت ملایم قرار میدهیم تا شکرحل شده و شیر کمی گرم شود.خامه را نیز به روش بن ماری گرم میکنیم تا روان شود. ژلاتین را به شیر افزوده و هم میزنیم بعدخامه روان شده را نیز به بقیه مواد اضافه میکنیم خوب مخلوط کرده و در آخر وانیل را افزوده. (مواظب باشید خامه و شیر نجوشند فقط درحد گرم شدن و مخلوط شدن مواد باهم کافی است).
می تونید شیر را از روی حرارت بردارید. ابتدا خامه را با چند قاشق از شیر گرم یکدست کنید. بعد مخلوط شیر و خامه را به کل شیر اضافه کنید. داخل قالب رو کمی چرب کردم و تخم خلفه پاشیدم و مواد پاناکوتا رو از صافی رد کردم به آرامی ریختم داخل قالب. پاناکوتا را در یخچال بزارید تا کاملا سفت بشه حدود ۸ ساعت.

سس انبه

دو تا انبه رو پوست میگیریم و هسته شو جدا میکنیم میریزم داخل میکسر یا با گوشت کوب برقی خوب له میکنیم یا اگه ندارید رنده کنید بذارید روی شعله ملایم کمی پودر هل یا یه قاشق غذاخوری عرق هل و نصف لیوان شیر و بهش اضافه کنید دوست داشتید شیرین باشه یه قاشق عسل یا شکر بهش اضافه کنید و بذارید خنک بشه بعد این سس خوشمزه رو بریزید روی پاناکوتای وانیلی و تزیین کنید و با لذت سرو کنید
طرز تهیه پاناکوتا وانیلی با سس انبه خوشمزه

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی