آشپزي و شيريني پزي دسر

طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم

مواد لازم پاناکوتا شکلاتی
شیر ۲ لیوان
خامه ¼ لیوان
پودر ژلاتین ۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو ۲ قاشق چایخوری
شکر ۱۰ قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای ۵۰ گرم
اسانس وانیل مقدار کمی

طرز تهیه

ابتدا نصف شیر را در یک کاسه می ریزیم و پودر ژلاتین را به آن اضافه می کنیم. کاسه را روی حرارت بسیار ملایم ( روی بخار آب ) قرار می دهیم و آنقدر شیر را هم می زنیم تا ژلاتین کاملا در شیر حل شود. در مرحله بعد خامه را داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم.

شیر باقیمانده را به خامه اضافه می کنیم. ( بهتر است شیر را کم کم اضافه کنیم و حین اضافه کردن خوب شیر و خامه را با همزن مخلوط کنیم ) آنقدر شیر و خامه را هم می زنیم تا کاملا یکدست و صاف شوند سپس شکر را اضافه می کنیم.

پس از اضافه کردن شکر قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و مواد را هم می زنیم تا شکر کاملا در شیر و خامه حل شود. دقت داشته باشید نیازی به جوش آمدن مخلوط شیر و خامه نیست و زمانی که داغ شد آن را از روی حرارت بر می داریم.

پس از برداشتن قابلمه از روی حرارت شکلات تخته ای را داخل مخلوط شیر و خامه رنده می کنیم و مقداری کمی اسانس وانیل را به همراه پودر کاکائو و مخلوط شیر و ژلاتین به مواد اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

در پایان پس از اینکه مواد را خوب مخلوط کردیم مواد دسر را در قالب یا قالب های مورد نظرمان می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم. حداقل حدود ۴ ساعت نیاز است تا دسر پاناکوتا شکلاتی در یخچال بماند سپس با خامه تزیین و سرو کنید.

نکته

برای اینکه پاناکوتای شکلاتی شما رنگ تیره تری داشته باشد بهتر است مقدار شکلات یا پودر کاکائوی بیشتر به مواد اضافه کنید. البته توجه داشته باشید اگر خیلی بیش از حد از پودر کاکائو یا شکلات تلخ استفاده کنید روی طعم دسر شما تاثیر خواهد گذاشت.
طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی