آشپزي و شيريني پزي نان و خمیر

طرز تهیه پاتلیجان دیبی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه پاتلیجان دیبی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
باز صحبت از یک غذای ترکی است! پاتلیجان دیبی یکی از غذاهای معروف و جذاب ترکی است که همانطور که از اسمش پیداست برای تهیه آن از پاتلیجان به معنی بادمجان استفاده می‌شود. البته برای تهیه این غذا علاوه بر چاشنی‌های مختلف و گوشت چرخ‌کرده، نوعی پاستای ترکی به اسم آرپاشهریه یا ریزونی به شکل دانه‌های برنجی استفاده می‌شود که در بسیاری از غذاهی ترکی کاربرد دارد. با طرز تهیه این غذا با ما همراه باشید.

مواد لازم:

۳۵۰ گرم آرپاشهریه
۳۰۰ گرم گوشت چرخ‌کرده
۲ عدد بادمجان قلمی بزرگ
۱ عدد پیاز (نگینی خرد شده)
۴ حبه سیر
نصف پیمانه فلفل دلمه‌ای (نگینی خرد شده)
۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
۴ پیمانه استاک گوشت
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا پیاز و سیر را به صورت ریز خرد کنید و داخل تابه با مقداری روغن تفت دهید. گوشت چرخ‌کرده را اضافه کنید تا رنگ گوشت تغییر کند. به وسیله یک قاشق گوشت را کاملا خرد کرده و خوب تفت دهید. فلفل دلمه‌ای را هم اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید. نمک و ادویه و رب را اضافه کنید و هم‌چنان تفت دهید تا رنگ رب باز شود.

بادمجان‌ها را به صورت نواری یعنی یکی در میان پوست بکنید تا بعد از سرخ شدن، ظاهر بهتری داشته باشند. بادمجان‌ها را به صورت عمودی برش دهید و داخل روغن هر دو طرف آن را سرخ کنید. سپس روی کاغذ قرار دهید تا روغن اضافیشان گرفته شود.

آرپاشهریه را داخل یک تابه ریخته و با مقداری روغن تا جایی تفت دهید که طلایی و خوشرنگ شوند. استاک گوشت را به آرپاشهریه اضافه کرده و منتظر بمانید تا کاملا مغزپخت شود.

بادمجان‌ها را مثل تصویر داخل یک تابه نسبتا گود بچینید. ۲ قاشق از مایه گوشت را برای تزیین کنار گذاشته و مابقی را روی بادمجان‌ها بریزید و به وسیله یک کفگیر فشرده کنید. در آخر آرپاشهریه پخته شده را روی مایه گوشت بریزید و دوباره فشرده کنید. نصف پیمانه آب جوش اضافه کنید و در قابلمه را ببندید و صبر کنید تا خوراک دم بکشد.

پاتلیجان دیبی را داخل ظرف مناسب برگردانید و با مایه گوشت و سبزی و گوجه فرنگی تزیین کنید.
طرز تهیه پاتلیجان دیبی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی