آشپزي و شيريني پزي ساندویچ ها

طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

1 لیوان شیر
نصف استکان آب (استکان کمر باریک ترک ، 50 گرم)
1 پاکت خمیر مایه خیس (معادل 1 قاشق غذاخوری خمیر مایه خشک)
1 استکان روغن مایع (80 گرم)
1 قاشق غذاخوری شکر
1 قاشق چای خوری نمک
2 قاشق غذاخوری ماست
1 قاشق مرباخوری سرکه
آرد به مقدار لازم

برای روی آن:
آرد سوخاری
آب

طرز تهیه

شیر و آب را ولرم کرده خمیر مایه را به مخلوط شیر و آب اضافه کرده حل کنید (اگر خمیر مایه خشک استفاده میکنید ابتدا خمیر مایه و شکر را داخل آب ولرم بریزید و حدود 10 دقیقه صبر کنید خمیر مایه کف کند سپس بقیه مواد را اضافه کنید). مواد دیگر را اضافه کنید و هم بزنید آرد را در آخر و با کنترل بریزید تا خمیر نرمی آماده شود. روی خمیر را بپوشانید و 1 ساعت استراحت بدید. از خمیر عمل آمده تکه هایی به بزرگی گردو جدا کرده گرد کنید، چانه ها را ابتدا در آب بزنید و سپس به آرد سوخاری آغشته کرده با فاصله داخل سینی که کاغذ روغنی انداختید بچینید 15_20 دقیقه داخل سینی استراحت بدید؛ در فر 200 درجه از قبل گرم شده تا وقتی که روی نان سرخ شود بپزید. (حتما کنترل کنید که نان خیلی خشک نشود)

کوفته مرغ:
1 عدد سینه مرغ کامل را را غذاساز خرد کنید (یا با چرخ گوشت چرخ کنید) یک عدد پیاز کوچک رنده شده را به مرغ اضافه کنید، آرد سوخاری را تا حدودی که قوام بگیرد بریزید ، نمک، فلفل سیاه، زیره و مقداری جعفری ریز خرد شده اضافه کرده ورز دهید، تکه های کوچکی از مواد برداشته شکل بدید و داخل روغن زیر و روی آن را سرخ کنید.
نان های پخته شده را از وسط به دو قسمت کرده داخل آن به ترتیب برگ کاهو، گوجه فرنگی، پیاز، کوفته مرغ، درصورت دلخواه سس مایونز اضافه کنید.
نوش جان
.
طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی