آشپزي و شيريني پزي نان و خمیر

طرز تهیه نان پرتقالی کاکائویی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه نان پرتقالی کاکائویی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۱۵ دقیقه
زمان پخت ۶۰ دقیقه

مواد لازم برای 4 نفر

بادام بوداده شده 3 پیمانه
بیکینگ پودر 1.5 قاشق چای خوری
نمک 1/2 قاشق چای خوری
کره آب شده 1/2 پیمانه
شکر 1/2 پیمانه
تخم مرغ 3 عدد
پوست لیمو رنده شده 1 قاشق چای خوری
آب پرتقال 1/4 پیمانه
مواد لازم
شکلات خردشده 200 گرم
کره 2 قاشق سوپ خوری
پودر کاکائو 2 قاشق سوپ خوری
وانیل‏ 2/1 قاشق چای خوری

طرز تهیه

1-فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. برای آماده کردن لایه کاکائویی، در یک کاسه کوچک تکه‌های شکلات را همراه با کره و پودر کاکائو بریزید و آن را روی بخار آب قرار دهید تا شکلات و کره آب‌شده و مواد با هم مخلوط شوند. پودر وانیل را هم اضافه کرده و هم بزنید، سپس آن را از روی حرارت بردارید.

2-در یک کاسه بزرگ‌تر بادام پودر شده، بیکینگ‌پودر و نمک را با هم مخلوط‌کنید. در یک کاسه دیگر کره را با همزن برقی بزنید تا نرم و یکدست شود، سپس شکر را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا با هم مخلوط شوند؛ البته حدود ۲ دقیقه به هم زدن ادامه دهید.

3-در این مرحله تخم‌مرغ‌ها را دانه‌دانه اضافه کرده و بعد مواد را خوب بزنید، سپس رنده پوست لیمو را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید

4-حالا نیمی از مخلوط آرد(مخلوط بادام پودرشده و بیکینک پودر) را اضافه کنید و به‌آرامی هم بزنید تا آرد و مواد خوب با هم مخلوط شوند، سپس آب‌پرتقال را اضافه کنید و هم بزنید. در انتها بقیه مخلوط آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا مایه کیک آماده شود.

5-قالب را با مقداری روغن چرب کنید. نیمی از مایه کیک را داخل قالب بریزید، سپس نیمی از مایه کاکائویی را روی آن بریزید و با کمک چنگال آن را پخش کنید. حالا بقیه مایه کیک را بریزید. قالب را به مدت ۶۰-۵۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کیک بپزد، سپس قالب را از فر درآورید و صبر کنید تا کمی خنک شود.
طرز تهیه نان پرتقالی کاکائویی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی