آشپزي و شيريني پزي نان و خمیر

طرز تهیه نان پانچوی سیب

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه نان پانچوی سیب . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۰ دقیقه
زمان پخت ۲۰ دقیقه

مواد لازم برای 6 نفر

کره نرم شده 125 گرم
شکر 2.5 قاشق سوپ خوری
نشاسته 1/2 پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
بیکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری
وانیل‏ 1 قاشق چای خوری
آرد 2 پیمانه

مواد میانی

سیب بزرگ 2 عدد
شکر 2 قاشق سوپ خوری
دارچین 1 قاشق چای خوری
گردو نیم کوب 1 استکان

طرز تهیه

1-ابتدا در یک کاسه کره نرم شده را بریزید. سپس تخم‌مرغ، نشاسته، شکر، بیکینگ‌پودر، وانیل و آرد را به کره اضافه کرده، خوب مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید.

2-حالا سیب‌ها را پوست کنده، در یک تابه رنده کنید. شکر و دارچین را به سیب رنده شده اضافه کنید و روی حرارت بگذارید تا آب سیب کاملا گرفته شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا سرد شود. بعد از سرد شدن سیب رنده شده گردو را هم اضافه کنید.

3-در این مرحله خمیر را به ۳ قسمت تقسیم کرده، میز کار خود را کمی آرد بپاشید. خمیر را روی میز قرار داده، با وردنه آن را به قطر نیم سانتی‌متر باز کنید. سپس با در یک قابلمه متوسط آن را قالب زده، کناره‌های اضافی آن را با یک چاقوی تیز بردارید.

4-حالا هر خمیر پهن شده را هم به ۴ قسمت تقسیم کنید و بدون جدا شدن قسمت ها از هم ، روی هر قسمت را با کمک چاقو برش بزنید. سپس مواد سیب را وسط خمیر گذاشته، کناره‌ها را که برش زده‌اید روی مواد بیاورید. فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد از قبل گرم کرده و در سینی فر کاغذ روغنی بیندازید. حالا نان‌ها را در فر به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بچینید و بگذارید روی نان‌ها کاملا طلایی شود. نان‌ها را از فر درآورده بعد از سرد شدن روی‌شان پودر قند بپاشید.

سایر نکات

آرد را به اندازه‌ای به مواد اضافه کنید که خمیری منسجم حاصل شود و به راحتی حالت بپذیرد.
طرز تهیه نان پانچوی سیب

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی