آشپزي و شيريني پزي نان و خمیر

طرز تهیه نان زردآلو و بادام

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه نان زردآلو و بادام . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۱۵۰ دقیقه
زمان پخت ۱۵ دقیقه

مواد لازم برای 6 نفر

پودر خمیر مایه 1 قاشق چای خوری
شکر 1/4 پیمانه
شیر ولرم 1 پیمانه
روغن مایع 30 گرم
تخم مرغ 1 عدد
آرد 400 گرم
خلال بادام 100 گرم
کشمش 50 گرم
تخم مرغ (زرده) 1 عدد
مارمالاد زردآلو به مقدار لازم

طرز تهیه

1-در ظرف مناسبی شیر ولرم را بریزید و پودر خمیر مایه را داخل آن حل کنید، سپس شکر را اضافه کنید و هم بزنید. روغن مایع و تخم مرغ را هم اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. حالا باید آرد را کم کم اضافه کنید تا خمیر نرم و یکدستی حاصل شود. روی خمیر را بپوشانید، آن را در جای گرم قرار دهید و حدود ۲ ساعت به آن استراحت دهید.

2-بعد از زمان ذکرشده خمیر را روی سطح آرد پاشی شده با وردنه به قطر نیم سانتی متر باز کنید، سپس آن را به صورت نوارهای ۳ سانتی متری برش بزنید. روی هر کدام از نوارها مارمالاد زردآلو، کشمش و بادام بریزید و سپس به آرامی خمیرها را روله کنید.

3-قالب های مافین را با مقداری روغن چرب کنید، سپس هر کدام از رول ها را داخل هر قالب قرار دهید. روی قالب ها را بپوشانید و دوباره به خمیرها حدود ۱۵ دقیقه استراحت دهید. در همین میان فر را هم با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید.

4-بعد از استراحت دوم، قالب ها را به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا نان ها آماده شوند، سپس قالب ها را از فر خارج کرده و صبر کنید تا کمی خنک شوند. حالا باید رول ها را از قالب ها خارج کنید، در ظرف مورد نظرتان بچینید و سرو کنید.
طرز تهیه نان زردآلو و بادام

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی