آشپزي و شيريني پزي نان و خمیر

طرز تهیه نان خامه ای چورو با فیلینگ دارچینی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه نان خامه ای چورو با فیلینگ دارچینی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
مدت تهیه: 15 دقیقه
مدت پخت: 50 دقیقه
برای 16 عدد شیرینی

مواد لازم

3/4پیمانه آرد
3/4 پیمانه آب
6 قاشق غذاخوری کره که هر کدومو به 6 قسمت تقسیم کردین
1 قاشق چایخوری شکر
1/4 قاشق چایخوری نمک
4 تخم مرغ بزرگ هم دمای اتاق

برای روی نانها:
1 قاشق چایخوری دارچین
1 قاشق غذاخوری شکر
2 قاشق غذاخوری عسل

برای فیلینگ دارچینی:
1 قاشق چایخوری دارچین
1ونیم پیمانه خامه پرچرب
1 پنس نمک
1/3 پیمانه پودر قند
نکته: میتونین بجای خامه، از خامه قنادی منجمد شده استفاده کنید، فقط اونوقت پودر قند رو حذف کنید و فقط مقداری بزنین که لازمه

طرز تهیه

فر رو در دمای 218-220 درجه بزارین، سینی فر رو چرب کنین کمی و یا کاغذ روغنی بزارین.آب، نمک و کره رو داخل قابلمه بریزین و روی حرارت متوسط به بالا بزارین و بعضا هم بزنین تا بجوشه، بعد سریع از روی حرارت بردارید و کل آرد رو اضافه کنین و مخلوط کنین، بعد دوباره روی حرارت بزارین و 1-2 دقیقه با قاشق چوبی مخلوط کنین، تا خمیر نرمی بشه و جنع و جور شه، بعد از روی حرارت بردارید و داخل کاسه بزارین و 5 دقیقه صبر کنین، بعد 3 تا از تخم مرغ هارو یکی یکی اضافه کنین و هر سری خوب هم بزنید تا نرم و درخشان شه.بعد داخل قیف ماسوره بریزین.بعد به اندازه دایره های 4 سانتیمتری با ارتفاع 4 سانتیمتر، روی سینی فر بزارین که آماده کردین.بعد با انگشت خیس روشونو مرتب کنید.
سپس 1 تخم مرغ باقیمانده رو با 1 قاشق چایخوری آب هم بزنین و با فرچه روی خمیر ها بمالین و 5 دقیقه در فر بپزین. بعد درجه فر رو 180 درجه بزارین و 30 دقیقه بپزین تا پف کنن و قهوه‌ای طلایی شن.بعد فر رو خاموش کنین و 10 دقیقه در فر نگه دارین بعد دربیارین و روی سیم بزارین تا کاملا سرد شن.
بعد که سر شدن، فر رو در دمای 180 درجه بزارین، عسل رو در مایکروویو بزارین تا شروع کنه به جوشیدن (20 ثانیه با درجه زیاد)،بعد روی نان ها عسل بمالین و مخلوط دارچین و شکر بپاشین و روی سینی فر که کاغذ روغنی گذاشتین، بچینین و در فر گرم شده، بمدت 5 دقیقه بپزین. بعد دربیارین و نیم ساعت بزارین سرد شن.
خامه و نمک رو با سرعت متوسط به بالای همزن بزنین تا پفی شه، آروم آروم پودر شکر و دارچین رو اضافه کنین و بزنین تا فرم بگیره.اگه از خامه قنادی استفاده میکنین، کافیه به خامه نمک و دارچین بزنین و اونقدر بزنین تا هیچ یخی نمونه توش و خوب فرم بگیره.
بعد از بالا یا پایین نانها، با استفاده از قیف ماسوره، فیلینگ بدین
طرز تهیه نان خامه ای چورو با فیلینگ دارچینی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی