آشپزي و شيريني پزي نان و خمیر

طرز تهیه نان حلوا

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه نان حلوا . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۹۰ دقیقه
زمان پخت ۲۰ دقیقه

مواد لازم برای0 2 نفر

تخم مرغ 1 عدد
روغن مایع 30 گرم
نمک 1/2 قاشق چای خوری
آرد قنادی 500 گرم
شکر 50 گرم
خمیر مایه خشک و فوری 1 قاشق سوپ خوری
شیر ولرم 250 میلی لیتر
حلوا به مقدار لازم

طرز تهیه

1-شیر ولرم (یعنی اگر دستان را داخل شیر نگه دارید گرما را احساس کنید ولی دستتان نسوزد) را با یک ق غ از شکر که داخل دستور گفته شده مخلوط کرده و بعد مخمر را اضافه و هم بزنید و بعد ۵ دقیقه اجازه دهید تا عمل بیاید.

2-تخم مرغ را داخل یک ظرف بشکنید و با هم زن دستی بزنید تا زرده و سفیده با هم مخلوط شود، سپس روغن مایع و باقیمانده شکر ، نمک را اضافه کنید و هم بزنید ، مقداری از آرد را به مواد اضافه و هم بزنید.

3-سپس مایع خمیر را بیفزایید آرد را کم کم به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا جایی که خمیر به دست نچسبد(ممکن است با توجه به ارد و میزان جذب مقداری کمتر یا بیشتری ارد نیاز داشته باشید هنگامی که خمیر به دست نمی چسبید آرد اضافه نکنید چون خمیر سفت میشود)

4-بعد شروع کنید به ورز دادن به مدت ۵ دقیقه. بعد از این زمان روی خمیر را می پوشانيم و یک الی دو ساعت استراحت می دهیم تا حجم آن دو برابر شود.

5-بعد از این زمان از خمیر چانه های ۳۰گرمی جدا کردم خمیر را روی سطح کار به شکل گرد با دست باز کردم و یک قاشق حلوا داخل آن قرار دادم (من از حلوا هویج استفاده کردم)

6-و انتهاي خمیر را آرام جمع کردم و داخل سینی فر که داخل آن کاغذ روغنی انداخته ایم قرار دادم و با مهر که مخصوص کلوچه است روی آن را فشار دادم تا پهن شود و حلوا داخل خمیر پخش شود

7-با چاقو روی کلوچه چند برش کوچک ایجاد کنید اگر دوست دارید شکل مهر بر روی کلوچه باقی بماند چون این خمیر پف زیادی بعد از پخت دارد، این کار را برای تمامی خمیر انجام می دهیم

8-در حین کار حتما روی نان ها را که داخل سینی فر میچینید بپوشانید تا رویه آن خشک نشود

9-بعد از این سینی فرتان پر شد روی نان ها را می توانید با یک زرده تخم مرغ ، یک ق غ زعفران غلیظ ، یک ق چ شیر ، یک ق چ شکر ، یک ق م خامه صبحانه رومال کنید و آنها را در فر از یک ربع قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بپزید.

10-نکته : حتما اجازه دهید تا حلوا سرد شود و بعد از آن استفاده کنید تا نان شما خمیر نشود.

سایر نکات

از هر حلوايي میتوان استفاده کرد من از حلوا هویج استفاده کردم
طرز تهیه نان حلوا

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی