آشپزي و شيريني پزي نان و خمیر

طرز تهیه نان باقلوایی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه نان باقلوایی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۳۰ دقیقه
زمان پخت ۳۰ دقیقه

مواد لازم برای 6 نفر

خمیر مایه 2/4 قاشق چای خوری
آب ولرم 3 قاشق سوپ خوری
شکر 1/2 قاشق چای خوری
کره 50 گرم
شیر 1/3 پیمانه
آردد 3 پیمانه
شکر دانه ریز 1/4 پیمانه
نمک 1/2 قاشق چای خوری
تخم مرغ 2 عدد
عصاره وانیل 1 قاشق چای خوری

مواد میانی

شکر دانه ریز 80 گرم
دارچین 1/4 قاشق چای خوری
پسته 25 گرم
گردو 25 گرم
بادام 15 گرم
آب لیمو 1 قاشق چای خوری
نمک 1/8 قاشق چای خوری
کره ذوب شده 50 گرم
عصاره وانیل 1/2 قاشق چای خوری

مواد لازم برای شربت :

آب 1 قاشق سوپ خوری
عسل 2 قاشق سوپ خوری

طرز تهیه

1-خمیر مایه را با آب ولرم حدود ۴۲ درجه سانتی گراد و نصف ق چ شکر مخلوط کنید و روی ظرف رو بپوشونید و ۵ دقیقه زمان دهید تا خمیر مایه عمل کند.

2-کره و شیر را با هم روی حرارت قرار دهید تا کره آب شود (اما نجوشد). بعد اجازه دهید سرد شده به دمای حدود ۴۲ درجه برسد. برای تهیه خمیر در یک کاسه بزرگ تخم مرغها و شیر و کره و یک چهارم پیمانه شکر و نمک و عصاره وانیل را مخلوط کنید.

3-سپس خمیر مایه عمل آمده را اضافه کنید و بلافاصله کمی آرد روی آن بریزید و با همزن دستی بهم بزنید. سپس مابقی ارد را کم کم اضافه کنید تا جایی که خمیر نرم و لطیفی بدست آید که به دست تمیز نچسبد.

4-خمیر را ۱۵ دقیقه ورز دهید یا اینکه مثل من صد مرتبه روی سطح بکوبید. سپس روی آن را بپوشانید و به مدت یک الی یک و نیم ساعت در جای نسبتا گرم استراحت دهید تا حجم خمیر دو برابر شود. زمانی که خمیر استراحت میکند مواد میانی خمیر را با هم مخلوط کنید.

5-ودر ظرف دیگری عسل و آب را مخلوط کرده روی حرارت ملایم گرم کنید ولی نجوشد. بعد از اینکه حجم خمیر دو برابر شد، روی سطح صافی را اردپاشی کرده و خمیر را باز کنید.

6-روی خمیر را با فرچه، عسل آب شده بمالید. بعد روی خمیر را با مواد میانی بپوشانید. فقط دقت کنید که از اطراف کمی فاصله بدهید. سپس خمیر را از ضلع بزرگ آن رول کنید. بعد رول به دست آمده را از طول به صورت درازا به دو قسمت برش بزنید و این دو قسمت برش زده را به هم ببافید. به طوری که قسمتهای حاوی مواد میانی، همواره به سمت بالا بماند.

7-سپس نان را روی سینی چرب شده قرار داده و در فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم شده به مدت تقریبی ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت بپزید. زمانی نان آمادست که روی آن برشته شود و زیر آن نیز کمی تغییر رنگ دهد. نوش جان
طرز تهیه نان باقلوایی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی