آشپزي و شيريني پزي غذا های دریایی

طرز تهیه میگو پلو بوشهری

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه میگو پلو بوشهری . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
میگو منبع پروتئین است و ماده غذایی بسیار مقوی محسوب می‌شود، امگا 3 در میگو به مقدار زیادی یافت می‌شود که در سلامت ما نقش مهمی دارد. میگو پلو بوشهری یک غذای لذیذ جنوبی است، می‌توانید این غذا را با ماهی هم درست کنید. امروز قصد داریم طرز تهیه میگو پلو را به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

مواد لازم:

۵۰۰ گرم میگو پاک شده
مخلوط سبزی‌های گشنیز و شنبلیبه خرد شده (حدود ۱۰۰ گرم گشنیز و ۵۰ گرم شنبلیله)
۱ عدد پیاز بزرگ
۲ حبه سیر
۱ قاشق غذا‌خوری رب گوجه فرنگی
کاری و تخم گشنیز به مقدار لازم
مقداری زعفران آسیاب شده
نمک، فلفل و زنجبیل به مقدار لازم

طرز تهیه

پیاز را پوست کنده و به به صورت نگینی خرد کنید و در ماهیتابه با مقداری روغن سرخ کنید. سبزی‌های خرد شده و میگو‌هايي كه شسته و به خوبي شسته‌ايد را اضافه کنید و با پیاز تفت دهید. ادویه ها را در این مرحله اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. (حدودا ۸صث دقیقه بعد از اضافه کردن میگو زیر گاز را خاموش کنید به دلیل اینکه زیاد پختن میگو باعث سفت شدن گوشت آن می‌شود).
برنج آبکش را آماده کنید (طرز تهیه برنج آبکش)، قبل از افزودن برنج، قابلمه را کمی چرب کنید و ته دیگ مورد نظرتان را کف آن بگذارید. به ترتیب از مخلوط میگو و برنج داخل قالمه بریزید به طوریکه مواد کاملا لا‌به‌لای برنج قرار گیرند و لایه آخر برنج باشد. پس از اینکه تمام مواد را در قابلمه ریختید درب آ ن را ببندید تا دم بکشد، در صورت تمایل وقتی بخار برنج بلند شد کمی کره آب شده یا روغن روی آن بریزید. میگو پلو شما آماده است، آن را در ظرف دلخواه سرو کنید و لذت ببرید.
طرز تهیه میگو پلو بوشهری

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی