آشپزي و شيريني پزي غذا های دریایی

طرز تهیه طریقه ی پخت ماهی سالمون در فر خوشمزه و سریع

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه طریقه ی پخت ماهی سالمون در فر خوشمزه و سریع . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
آموزش پخت سالمون در فر در واقع یک دستور آشپزی محسوب نمی شود. در حقیقت راهی است که اگر آن را یاد بگیرید و یک بار انجامش دهید، دیگر در مورد اینکه با ماهی سالمون چه کنید گیج نخواهید بود.

اولین و مهم ترین نکته برای پخت سالمون این است که به اینکه قرار است چه کنید فکر نکنید! کار بسیار راحت است. قرار است ماهی ها را در روغن و نمک و فلفل بخوابانیم و در فر بگذاریم.

گوشت سالمون بسیار لطیف است. در بزرگ ترین تکه ها که قطر آن به ۴ سانت برسد، حدود ۸ دقیقه برای پخت سالمون در فر زمان لازم است. پس لزومی ندارد زمان زیادی دور فر بچرخید و نگران باشید.

برای خرید سالمون سعی کنید بهترین ها را انتخاب کنید. تا می توانید از خریدن ماهی های یخ زده خودداری کنید. امروز در ایران ماهی سالمون غیر یخ زده و تازه وجود دارد.

ماهی سالمون انواع مختلفی دارد اما مهم ترین نکات برای خرید آن ها توجه به ظاهر و بافت آن است. سالمون پرورش یافته نارنجی و سالمون وحشی صورتی – قرمز است. بافت سالمون باید سفت باشد و ماهی باید ظاهری درخشان و براق داشته باشد.

طرز تهیه طریقه ی پخت ماهی سالمون در فر خوشمزه و سریع

سالمون آنقدر خوش طعم است که با کمی ادویه و سبزی تازه و چند قطره آبلیمو قابل سرو شدن روی میز است و واقعا نیازی نیست بعد از پخت آن در فر کار خاصی برای سرو انجام دهید.

طریقه ی پخت سالمون در فر

مواد لازم :

۲۵۰ گرم فیله ی سالمون با پوست برای هر نفر
روغن زیتون
نمک
فلفل
لیموی تازه

لیموی تازه تجهیزات لازم :

سینی فر یا صفحه مخصوص پخت
فویل آلومینیمی
دستور العمل :

۱ ) فر را در دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت یا ۲۲۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. برای پخت سالمون در فر ابتدا جای سینی را در ردیف وسطی قرار دهید. روی سینی فر را با فویل آلومینیمی بپوشانید.

۲ ) ماهی ها را با یک دستمال کاغذی حوله ای مخصوص یا دستمال آشپزخانه خشک کنید. برای این کار دستمال را به آرامی روی سطح ماهی قرار دهید و بردارید. آن را روی سطح ماهی نکشید.
طرز تهیه طریقه ی پخت ماهی سالمون در فر خوشمزه و سریع

۳ ) سالمون ها را با نمک و فلفل و روغن زیتون مالش دهید. چند قطره روغن زیتون روی تکه ی ماهی بریزد و آن را با انگشت یا قلم موی آشپزی به خوبی پخش کنید. نمک و فلفل سیاه را روی ماهی بریزید.
طرز تهیه طریقه ی پخت ماهی سالمون در فر خوشمزه و سریع
4) سالمون ها را روی سینی فر قرار دهید. توجه کنید که سمتی که پوست دارد زیر باشد. آن را به فر منتقل کنید.

۵ ) برای ۴ تا ۶ دقیقه برای سالمون هایی با زخامت ۲ سانتی متر بپزید. زمان پخت سالمون در فر بستگی به زخامت تکه های سالمون دارد. برای هر ۲ سانتی متر زخامت حدود ۴ تا ۶ دقیقه در نظر می گیریم. در ۴ دقیقه سالمون هنوز کمی حالت خامی دارد و در ۶ دقیقه همه جای آن کاملا پخته شده است. این که سالمون را خام تر یا کاملا پخته بردارید بستگی به سلیقه و ذائقه ی شما دارد.

۶ ) سالمون وقتی خوب پخته که به راحتی تکه شود. شما می توانید پخته شدن ماهی ها را با چنگال تست کنید. اگر چنگال به راحتی توانست ماهی را تکه کند یعنی سالمون پخته است. هم چنین می توانید برای این کار از دماسنج مخصوص گوشت و ماهی استفاده کنید. این دماسنج ها که برای تست کردن میزان پختگی استیک و دیگر گوشت ها هم به کار می رود، دمای وسط تکه ی گوشت یا ماهی را اندازه می گیرد و با توجه به آن مشخص می شود تکه گوشت یا ماهی کاملا پخته

(well done)، متوسط (medium) یا خام (rare) است. برای سالمون حداقل دمای پیشنهادی برای قسمت وسطی یا زخیم ترین جای تکه ی ماهی ۱۴۵ درجه فارنهایت یا حدود ۶۵ درجه سانتی گراد است.
طرز تهیه طریقه ی پخت ماهی سالمون در فر خوشمزه و سریع

۷ ) بلافاصله سرو کنید. سالمون را به محظ بیرون آمدن از فر نوش جان کنید. تکه های باقی مانده ی ماهی را می توانید حدود ۵ روز در یخچال نگهداری کنید و آن ها را بعدا در مایکروفر گرم کنید یا سرد بخورید.

حال که طرز پخت سالمون در فر را یاد گرفته اید، دیگر مشکلی با اضافه کردن این ماده ی غذایی سرشار از امگا ۳ به غذاهایتان نخواهید داشت. شما می توانید انواع سالاد با ماهی سالمون را امتحان کنید. سالمون را به پاستا خود اضافه کنید یا با مقداری کینوای پخته شده میل کنید.
طرز تهیه طریقه ی پخت ماهی سالمون در فر خوشمزه و سریع
طرز تهیه طریقه ی پخت ماهی سالمون در فر خوشمزه و سریع

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی