آشپزي و شيريني پزي غذا های دریایی

طرز تهیه میگو سوخاری

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه میگو سوخاری . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
میگو سوخاری یک غذای دریایی است که طرفداران بسیاری دارد و به دلیل دریایی بودنش با مرغ و قارچ و پنیر سوخاری تفاوت دارد و کمتر می‌توانید آن را در فست فودها پیدا کنید و برای میل کردن این غذا باید به سراغ رستوران‌هایی بروید که غذای دریایی دارند یا آن را در منزل تهیه کنید و نوش جان بفرمایید. ما طرز تهیه میگو سوخاری را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا آن را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

مواد لازم:

1 کیلوگرم میگو
3 قاشق غذا خوری آبلیمو
1 عدد تخم مرغ
5 حبه سیر
1 پیمانه آرد سفید
1 پیمانه آرد سوخاری
روغن سرخ کردنی به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا میگوها را تمیز کنید و درون یک ظرف بریزید. برای طعم‌دار کردن میگوها از آبلیمو، نمک و فلفل کمک بگیرید. آن‌ها را با هم ترکیب کنید و میگوها را در آن بخوابانید و سپس سیر را رنده کنید و به آن اضافه کنید.

مواد را طوری مخلوط کنید و میگوها را درون آن بخوابانید که مواد به تمام قسمت‌های میگو برسد. سپس یک سلفون روی ظرف آن بکشید و برای 3 ساعت آن را در یخچال قرار دهید تا مواد خوب به خورد میگوها روند و آن‌ها طعم‌دار شوند.

بعد از اینکه میگوها خوب طعم گرفتند آن‌ها را از یخچال خارج کنید. آرد سوخاری، آرد سفید و تخم مرغ را درون سه کاسه جدا بریزید. تخم مرغ را کمی هم بزنید تا بافت آن از هم جدا شود. یک عدد تابه گود روی گاز قرار دهید و روغن درون آن بریزید و اجازه دهید تا روغن کاملا داغ شود.

میگوها را ابتدا درون آرد سفید بغلتانید سپس آن را درون تخم مرغ فرو کنید و در نهایت تمام اطراف آن را آغشته به آرد سوخاری کنید و آن را درون تابه بیندازید و به میگوها اجازه دهید تا کاملا طلایی شوند و سپس آن را از روغن خارج کنید و درون یک صافی فلزی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. همین روند را برای سرخ کردن تمامی میگوها طی کنید.

میگو سوخاری را می‌توانید به همراه سیب زمینی سرخ شده و سالاد کلم میل کنید.
طرز تهیه میگو سوخاری
طرز تهیه میگو سوخاری

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی