آشپزي و شيريني پزي پیش غذا

طرز تهیه میرزا قاسمی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه میرزا قاسمی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
میرزا قاسمی یکی از غذاهای خوشمزه و محبوب کشورمان است که اصالت آن متعلق به استان های شمالی کشور می باشد. این غذای خوشمزه با بادمجان کباب شده و سیر تهیه می شود و به همین دلیل طعمی دودی دارد.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر میرزا قاسمی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری میرزا قاسمی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی میرزا قاسمی با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم:

سیر ۴ حبه
بادمجان ۶ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
روغن مایع به اندازه کافی
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه

ابتدا بادمجان ها را میشوییم و یکی از چدن های گاز را بر میداریم و بادمجان ها را روی شعله زیاد کباب می کنیم به این صورت که پوست بادمجان بسوزد و داخل آن نرم شود. در صورت تمایل بر روی آتش یا ذغال نیز می توانید بادمجان ها را کباب کنید.

اما اگر از طعم کبابی آن را دوست ندارید میتوانید بادمجان ها را سرخ کنید. پس از کبابی کردن تمام بادمجان ها پوست شان را میگیریم و با گوشت کوب برقی یا دستی آن ها را خوب له میکنیم،البته میتوانید در مخلوط کن نیز بریزید.

در قابلمه ای کوچک آب میریزیم و حرارت آن را زیاد میکنیم تا زود به جوش بیاید آن گاه گوجه فرنگی ها را در آن قرار می دهیم تا کمی نرم شوند و بتوانیم پوست شان را جدا کنیم.سیرها را پوست میگیریم و میشوییم و با رنده ریز رنده میکنیم.

در داخل یک تابه مقداری روغن میریزیم و کمی تامل میکنیم تا داغ شود سپس سیر رنده شده را درون روغن تفت می دهیم.گوجه ها را کمی خرد میکنیم و به تابه اضافه میکنیم وبا سیر تفت می دهیم و بادمجان میکس شده را به مواد تابه می افزاییم

و مجددا تفت میدهیم و نمک،فلفل سیاه روی مواد میریزیم و صبر میکنیم تا آب مواد کاملا تبخیر شود و اصطلاحا به روغن بیفتد.(میتوانید برای خوش رنگ تر شدن میرزاقاسمی مقداری رب گوجه فرنگی در کمی روغن بریزید و تفت دهید

و به مواد اضافه کنید،البته قبل از اینکه تخم مرغ را به میرزاقاسمی اضافه کنید) در تابه ای کمی روغن میریزیم و تخم مرغ ها را در آن می شکنیم و به مواد میرزاقاسمی می افزاییم و مواد را با هم مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند و در ظرف مورد نظر سرو کنید.نوش جان
طرز تهیه میرزا قاسمی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی