آشپزي و شيريني پزي شور و ترشی ها

طرز تهیه معجون سیر و روغن زیتون

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه معجون سیر و روغن_زیتون . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

سیر ……………………………. به مقدار دلخواه
روغن زیتون ………………….. به مقدار لازم

طرز تهیه

سیرها را پوست کنده و ریز می کنیم( به وسیله ی چرخ گوشت، چرخ می کنیم و یا به وسیله ی غذاساز، ریز خرد می کنیم ). از ابزار آشپزخانه ی مخصوص له کردن سیر هم می توانیم استفاده کنیم اما اگر مقدار سیر زیاد باشد، کار، سخت می شود. سیرهای ریز شده را در ظرف مناسبی می ریزیم و روی آن را با روغن زیتون، کاملا می پوشانیم به طوری که سیرها کاملا در روغن زیتون شناور باشد. ظرف سیر و روغن زیتون را در یخچال نگه داری می کنیم.
.
شیرینانه ی 1: ماندگاری سیرها در روغن زیتون زیاد است و این معجون به عبارتی سس سیر است و از سیرها می توانیم در تهیه ی انواع خوراک و غذا ها استفاده کنیم بدون این که هر بار نیاز باشد، کار سختِ پوست کندن و خرد کردن سیرها را انجام دهیم.
شیرینانه ی 2: اگر مقدار زیادی روغن زیتون را روی سیرها بریزیم، می توانیم از روغن زیتون آن نیز در تهیه ی انواع سالاد و پاستا و نان استفاده کنیم که طعم بسیار لذیذ سیر دارد.
شیرینانه ی 3: می توانیم همین کار را با زنجبیل تازه انجام دهیم، زنجبیل را شسته و پوست بکنیم و ریز کنیم و به همین روش در روغن زیتون نگه داری کنیم.
شیرینانه ی 4: حتما و حتما به این نکته ی بسیار بسیار مهم توجه می کنیم که هنگام پر کردن ظرف از سیر و روغن زیتون، حداقل یک سوم از سر ظرف خالی بماند، چون به مرور زمان سیرها در روغن زیتون بالا می آید و ممکن است از ظرف سرریز کند.(لطفا دقت کنید که بعدا هنگام تمیز کردن یخچال ، شیرین رو مورد الطاف و عنایات خود قرار ندید.)
شیرینانه ی 5: میزان ریزشدگی یا له شدگی سیر به سلیقه ی مان و سبک استفاده مان در غذا بستگی دارد فقط بهتر است که طوری سیر را ریز کنیم که آب نیاندازد.
شیرینانه ی 6: به جای روغن زیتون می توانیم از روغن مایع معمولی هم استفاده کنیم ولی این کجا و آن کجا؟!
شیرینانه ی 7: این روشی است که چند سال است من در فصل سیر تازه، برای نگه داری سیر و البته زنجبیل استفاده می کنیم و از آن رضایت کامل دارم و به علت درخواست زیاد همراهان عزیز پیج که بعد از دیدن استوری داشتن، دستور تهیه ش رو تو این پست قرار دادم.
طرز تهیه معجون سیر و روغن_زیتون

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی