آشپزي و شيريني پزي دسر

طرز تهیه محلبی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه محلبی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم

آرد برنج ۳چهارم پیمانه
نشاسته ذرت ۱چهارم پیمانه
شكر ۱ونیم پیمانه
آب ۱ پیمانه
شیر ۷پیمانه
گلاب نصف پیمانه
خلال یا پودر پسته به میزان لازم برای تزئین

طرز تهیه

ابتدا آرد برنج، نشاسته ذرت و آب را در كاسه‌ای مخلوط می‌كنیم تا كاملا گلوله‌های آرد و نشاسته در آب باز شود. شیر و شكر را در قابلمه‌ای ریخته، روی حرارت ملایم قرار داده تا شكر در شیر حل شود. آن را مرتب هم میزنیم و پس از حل شدن شكر در شیر، محلول آرد و نشاسته را به مواد افزوده و به هم‌زدن ادامه می‌دهیم تا كاملا محلبی غلیظ شود. حرارت را خاموش كرده، گلاب را اضافه كرده و مخلوط می‌كنیم. محلبی را در كاسه‌های یك‌ نفره یا ظرف مورد نظر ریخته و در یخچال قرار میدیم تا کاملا ببندد.
توجه كنید كه از ابتدای قرار دادن ظرف روی حرارت تا انتها این دسر باید هم‌زده شود، در غیر این صورت سریع در قابلمه ته می‌گیرد.
برای اینکه محلبی قالبی دربیاید باید مدت بیشتری روی حرارت باشه تا کاملا غلیظ شود وبهتره از روز قبل محلبی رو درست کنید تا مدت بیشتری در یخچال باشد و کامل ببندد و قالبتون رو هم قبل از ریختن محلبی چرب کنید.
اگه میخواهید محلبی رو قالبی درست کنید ولی وقتتون کمه میتونید یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین رو در چند قاشق آب حل کنید و بن ماری کنید و در آخر به محلبی تون اضافه کنید و خوب هم بزنید و بذارید تو یخچال تا ببنده.
من برای تزئینش از آب مربای توتفرنگی و پودرپسته و ترافل استفاده کردم.
طرز تهیه محلبی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی