آشپزي و شيريني پزي غذا های دریایی

طرز تهیه ماهی کباب بندری

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه ماهی کباب بندری . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
یکی از کباب های خوشمزه و خوش طعم ، ماهی کباب بندری است. این غذا در دسته و رده بندی غذاها و کباب های دریایی است. این ماهی کباب علاوه بر طعم و بوی خوشش برای بدن بسیار مفید است. اگر دوست دارید شادتر باشید

و کیفیت خوابتان را بهبود ببخشید ، این غذا را به رژیم غذاییتان اضافه کنید. طبق پژوهشاتی که انجام شده ماهی به علت داشتن اسیدهای چرب امگا-۳ و ویتامین D از افسردگی پیشگیری میکند و کیفیت زندگی شما را بهبود میدهد.

در ادامه آموزش آشپزی طرز تهیه و پخت ماهی کباب بندری را با تمام نکات آموزشی آن در اختیار شما قرار میدهیم . مقدار موادی که در زیر قرار گرفته شده برای ۴ نفر است . اگر میخواهید برای تعداد بیشتری این غذا را تهیه کنید باید مقدار مواد را بیشتر کنید.

مواد لازم:

فیله ماهی ۱ کیلوگرم
پیاز بزرگ ۲ عدد
آب لیمو ترش تازه ۶ قاشق غذاخوری
روغن مایع ۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده به مقدار لازم
نمک و فلفل قرمز به مقدار لازم
طرز تهیه ماهی کباب بندری

طرز تهیه

از پیاز شروع کنید. پیاز را پوست بگیرید و بشویید. با کارد یا چاقو پیاز ها را خیلی ریز خرد کنید تا آب پیاز ها به طور کامل خارج شود زیرا ما به آب پیاز ها نیاز داریم. یک ظرف مناسب انتخاب کنید. کمی روغن مایع درون ظرفی که انتخاب کردید ، بریزید.

آبلیموی تازه و نمک و زعفران دم کرده و فلفل قرمز را داخل ظرف حاوی روغن مایع بریزید. آب پیازی که کنار گذاشته بودید را به ظرف اضافه کنید. همه مواد را با هم ترکیب و مخلوط کنید تا خوب یکدست و ترکیب شود. ماهی را تمیز کرده و محتویات داخل شکمش را خالی کنید.

ماهی را به شکل فیله و تکه ای برش داده و ببرید. ماهی را به شکل کامل خشک و به ظرف اضافه کنید. خیلی آرام مواد درون ظرف را ترکیب کنید تا مواد داخل ظرف به تمام قسمت های ماهی برسد و ماهی خوب مزه و طعم بگیرد.

بعد از این که مواد را خیلی خوب مخلوط و ترکیب کنید درب ظرف را بگذارید. اگر ظرفتان در ندارد میتوانید از سلفون استفاده کنید. روی سطح کاسه را سلفون کشیده و آن را درون یخچال بگذارید. باید یک ساعت به ماهی زمان بدهید تا خوب طعم بگیرد.

وقتی یک ساعت سپری شد ، ماهی را از یخچال بیرون بیاورید. حالا زمان آماده کردن منقل است. این ماهی کباب خوشمزه را باید با ذغال درست کنید. ذغال ها را درون منقل ریخته و همه را روشن کنید. اگر همه ذغال ها روشن نباشد

علاوه بر این که ماهی کباب شما بوی دود میگیرد ، برای سلامتی و بدن شما هم مضر است. زمانی که ذغال ها آماده و روشن شده بود ، تکه ها و فیله های ماهی را میان توری های مخصوصی که برای کباب کردن هست

گذاشته و روی منقل قرار دهید تا فیله های ماهی خوب کباب شوند. میتوانید به صورت دلخواه مقداری کره بر روی فیله های ماهی بمالید تا فیله های ماهی خشک نشوند. زمانی که ماهی ها کباب شدن ، با برنج یا نان سرو و میل کنید.

میتوانید به صورت دلخواه در این کباب خوشمزه ، از برش های لیمو استفاده کنید. لیمو هم طعم کباب را خب میکند هم فواید ماهی را ارتقا میبخشد و بخاطر داشتن ویتامین سی باعث جذب بهتر آهن موجود در ماهی میشود.
طرز تهیه ماهی کباب بندری

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی