آشپزي و شيريني پزي دسر

طرز تهیه مارکیز شکلاتی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه مارکیز شکلاتی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
مارکیز شکلاتی یک دسر فرانسوی خنک و خوشمزه است که شباهت زیادی به موس و پارفه سرد دارد. با کتاب کاله همراه باشید طرز این دسر فرانسوی را یاد بگیرید.
طرز تهیه مارکیز شکلاتی

مواد لازم:

۲۰۰ گرم شکلات تخته‌ای سوربن
۱۰۰ گرم کره
۳ عدد زرده تخم مرغ
۱ قاشق چای‌خوری اسانس شکلات
۳۰۰ میلی‌لیتر خامه تتراپک
۷۵ گرم شکر ریزدانه
پودر کاکائو برای تزیین
خامه تازه برای تزیین

طرز تهیه مارکیز شکلاتی

شکلات ها را به قطعات کوچک خرد کرده و همراه کره داخل کاسه بریزید. مقداری آب داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید. کاسه را روی حرارت بخار آب قرار داده و خوب هم بزنید تا کره و شکلات خوب با هم ترکیب شوند. سپس مایه را کنار بگذارید تا خنک شود.

زرده‌های تخم مرغ را با همزن برقی هم بزنید سپس شکر را اضافه کرده و دوباره با همزن بزنید تا کرم رنگ شده و حالت پفی پیدا کند. مایه شکلات سرد را که کنار گذاشتید به مواد اضافه کرده و با همزن دور کند مواد را خوب هم بزنید. سپس اسانس شکلات را هم اضافه کرده و هم بزنید.

داخل یک ظرف دیگر خامه را آنقدر بزنید تا فرم بگیرد سپس به مواد اضافه کرده و هم بزنید. با استفاده از قاشق مخلوط آماده شده را داخل شش عدد ظرف یک نفره و یا قالب فلزی کوچک بریزید. قالب‌ها را حداقل تا 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خنک شوند.

برای سرو قالب‌ها را داخل ظرف مناسب سرو به صورت جداگانه برگردانید. اگر در این مرحله دچار مشکل شدید، قالب‌ها را به مدت چند ثانیه داخل کاسه آب ولرم قرار دهید تا مارکیز به راحتی از قالب خارج شود.

روی دسرها را با هر میوه‌ای که دوست دارید و مقداری پودر شکلات تزیین کرده و با خامه تازه سرو کنید. می‌توانید میوه‌ها را در شکلات آب شده فرو ببرید تا ظاهر دسر جذاب‌تر شود.
طرز تهیه مارکیز شکلاتی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی