آشپزي و شيريني پزي غذای گیاهی

طرز تهیه لوبیا پلو

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه لوبیا پلو . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم و طرز تهیه

۱. در قابلمه ای ۴۰۰ گرم مغزران گوسفند سفید و قیمه ای ریز شده را (که با فلفل و یک قاشق سرکه و یک ق روغن زیتون قبلش مرینت کرده اید) تفت دهید. مقداری پیازداغ به آن اضافه و کمی تفت دهید.
۲. ۲ ق.س رب گوجه‌فرنگی را در تابه‌ای تفت دهید تا خوش‌رنگ شود و با دو لیوان آب جوش، قطعه ای چوب دارچین و کمی فلفل سیاه به قابلمه حاوی گوشت اضافه کنید، درِ قابلمه را بگذارید و حرارت را ملایم کنید تا گوشت به‌مدت ۲ ساعت بپزد.
۳. زمانی‌که گوشت نیم پز شد، ۲۵۰ گرم لوبیاسبز , ظریف و خورد شده را با زردچوبه تفت داده به آن اضافه و بگذارید تا گوشت کاملاً بپزد و بعد از پخت، چوب دارچین را از قابلمه در آورید. مایه شما باید به غلظت مایه ماکارانی باشد یعنی حالت سس مانند که لوبیاپلو خمیر نشود.
۴. در قابلمه ای، آب بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید. ۱ قاشق چای‌خوری زیره سبز را در کیسه توری بپیچید و در آبِ قابلمه قرار دهید. زمانی‌که جوش آمد، سه پیمانه برنج را زودتر از همیشه آبکشی کنید و کیسه زیره را کنار بگذارید.
۵. در قابلمه‌ ای روغن و نون (برای تهدیگ) گذاشته و مقداری برنج و روی برنج، مایه آماده‌شده و ۱ قاشق چای‌خوری پودرگل محمدی خشک را بریزید و به همین ترتیب، مایه را لابه لای برنج بریزید و روی آن را با برنج سفید بپوشانید.
(مواظب باشید مایه به دور قابلمه نریزه)
۶. محلول زعفران را روی برنج بریزید و کیسه زیره را روی برنج بگذارید سپس درِ قابلمه را بگذارید و حرارت را زیاد کنید تا بخار برنج بلند شود.
۷. یک قاشق کره را با ۳ قاشق سوپخوری روغن مایع روی حرارت ملایم داغ کنید. زمانی‌که بخـار برنج بلند شد، روي آن بریزید، درِ ظرف را بگذارید و حرارت را کم کنید تا برنج دم بکشد.
باسالادشیرازی و….نوشجان کنید.
طرز تهیه لوبیا پلو

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی