آشپزي و شيريني پزي ماکارونی و پاستا

طرز تهیه لازانیای گودای چیلی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه لازانیای گودای چیلی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
لازانیای گودای چیلی همانطور که از نامش پیداست نوعی لازانیا است که نسبتا تند است و با کمک پنیر گودای چیلی کاله تهیه می‌شود. پنیر گودای چیلی، پنیر گودایی است که به آن چیلی اضافه شده است. این پنیر که طعم نسبتا تندی دارد در تهیه انواع سالاد، پیش غذا، اردور، پیتزا و لازانیا استفاده می‌شود.

مواد لازم:

۱۰ ورق لازانیا
۱ عدد پیاز نگینی خرد شده
روغن مایع مخصوص سرخ کردن به مقدار لازم
۳۰۰ گرم گوشت گوساله چرخ کرده
۲ حبه سیر
۱ قاشق چایی خوری اورگانو پودر شده
۱ قاشق سوپ خوری رب گوجه فرنگی
۴ عدد گوجه فرنگی پوره شده
نمک و دانه فلفل سیاه کوبیده شده به میزان لازم
پنیر گودای چیلی کاله رنده شده ۳۰۰ گرم
۱۵ گرم جعفری پاک شده
۱۵ گرم ریحان پاک شده
سس برای تزیین

طرز تهیه

ورقه‌های لازانیا را در ظرف آب جوش قرار دهید تا نرم شوند. پیاز را در روغن داغ تفت دهید تا نرم و شفاف شود سپس گوشت چرخ کرده و سیر را به آن اضافه کرده و تفت دهید تا آب گوشت کشیده شود.

اورگانو و رب گوجه فرنگی را بیافزایید و چند دقیقه تفت دهید. پوره گوجه فرنگی را اضافه و مخلوط کنید تا آب آن تبخیر و مخلوط گوشت غلیظ شود. سپس آن را با مقداری نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید.

روی ورقه‌های نرم شده لازانیا، مقداری از مخلوط گوشت بریزید و با پشت قاشق آن را در طول ورقه‌ها پخش کنید. سپس مقداری پنیر گودای چیلی کاله را روی آن بریزید و لازانیا را رول کنید و در ظرفی نسوز بچینید.

مقداری پنیر گودای چیلی کاله را روی آن بپاشید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فری که از ۱۵ دقیقه قبل روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌اید قرار دهید تا پنیر ذوب شود. پس از این مدت لازانیای گودای چیلی را با مقداری جعفری، ریحان و سس دلخواه تزیین کنید.
طرز تهیه لازانیای گودای چیلی
طرز تهیه لازانیای گودای چیلی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی