آشپزي و شيريني پزي ماکارونی و پاستا

طرز تهیه لازانیای سبزیجات

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه لازانیای سبزیجات . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
برای تهیه لازانیای سبزیجات از پنیر پروسس ورقه‌ای لازانیا استفاده می‌شود. این پنیر از ترکیب پنیرهای طبیعی تهیه می‌شود که در کنار هم طعمی فوق‌العاده می‌دهند. این پنیر منبعی سرشار از پروتئین، کلسیم، فسفر و ویتامین‌ A و ویتامین D است. لازانیای سبزیجات از آن دسته غذاهایی است که طعم بسیار خوبی دارد و گیاه‌ خواران می‌توانند آن را تهیه و نوش جان کنند.

مواد لازم:

۱۲ عدد ورق لازانیا
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
یک دوم قاشق چایی خوری آویشن خشک و پودر شده
۲ قاشق سوپ خوری جعفری پاک و خرد شده
۲ پیمانه پنیر ریکوتا رنده شده
یک دوم پیمانه پنیر پارمسان رنده شده
۲ حبه سیر کوبیده شده
۵۰۰ گرم گوجه فرنگی فیله شده
۱ قاشق سوپ خوری روغن زیتون
۱۵ گرم برگ ریحان تازه
۲۰۰ گرم پنیر ورقه‌ای پروسس لازانیا

طرز تهیه

فر را از ۱۵ دقیقه قبل، روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و اجازه دهید گرم شود.

ورقه‌های لازانیا را به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه داخل قابلمه‌ای حاوی آب جوش قرار دهید تا بپزند، در اواخر پخت کمی نمک به قابلمه اضافه کنید سپس آن‌ها را آبکش کنید. پس از آبکش کردن، خمیر لازانیای پخته شده را داخل سینی حاوی مقداری آب سرد قرار دهید.

در ظرفی مناسب، آویشن، جعفری، پنیر ریکوتا و پنیر پارمسان را با هم ترکیب کنید.

سیر، گوجه فرنگی، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه را درون غذا ساز ریخته و پوره کنید. سپس مواد مخلوط شده را در قابلمه‌ای که روی حرارت ملایم قرار داده‌اید بریزید و بگذارید آب مواد تبخیر شود و به غلظت مناسب برسد. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و ریحان تازه را به مواد اضافه و آن‌ها را با هم مخلوط کنید.

ورقه‌های لازانیا را کف ظرف نچسب قرار دهید و مقداری از سس آماده شده را روی ورقه‌ها بریزید. مقداری از مخلوط پنیر آماده شده را روی مواد بریزید سپس کمی سس روی پنیر ریخته و ورقه‌های لازانیا را روی آن‌ها قرار دهید. به همین ترتیب مواد را لا به لای هم بریزید تا تمام شوند و لایه آخر را هم با پنیر ورقه‌ای لازانیا بپوشانید.

لازانیا را به مدت ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که پنیر طلایی رنگ شود در فر قرار دهید. پس از این مدت لازانیا را از فر خارج کرده و به همراه کچاپ سرو کنید.
طرز تهیه لازانیای سبزیجات
طرز تهیه لازانیای سبزیجات

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی