آشپزي و شيريني پزي غذای رژیمی

طرز تهیه كوكوی چغرتمه

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه كوكوی چغرتمه . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۵۰ دقیقه
زمان پخت ۳۰ دقیقه

مواد لازم برای 4 نفر

فیله مرغ 200 گرم
لوبیا سبز 200 گرم
تخم مرغ 3 عدد
فلفل دلمه ای قرمز 1 عدد
پیاز 1 عدد
سیر 3 حبه
نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم
زعفران آب کرده 3 قاشق چای خوری
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه

1-فيله مرغ را در يك قابلمه با كمي آب و مقداري زردچوبه و نمك آب‌پز كنيد و بگذاريد تا آب آن تمام شود. سپس تكه‌هاي مرغ را با چاقو برش زده و خلالي خرد كنيد. حالا تكه‌هاي مرغ را با مقداري روغن در تابه تفت دهيد. لوبياها را هم بعد از پاك كردن به همان حالت درسته آب‌پز كنيد.

2-پياز را به صورت خلالي ريز كنيد و در تابه با مقداري روغن تفت دهيد تا طلايي شود. لوبيا‌ها را هم كه از قبل پخته‌ايد، خرد كرده همراه با تكه‌هاي مرغ، نمك و فلفل به مواد اضافه كنيد و هم بزنيدتا تفت داده شوند. در اين فاصله فلفل دلمه‌اي را هم نگيني خرد كرده و سير را هم پس از رنده كردن به مواد بيفزاييد. حالا تفت دادن را ادامه دهيد تا مواد طعمشان را به هم بگیرند.

3-بعد از آماده شدن مواد، تابه را از روي حرارت برداريد و اجازه دهيد مخلوط كاملا سرد شود. مواد را داخل كاسه ريخته، تخم‌مرغ‌ها را داخل آن بشكنيد و خوب هم بزنيد. حالا نوبت اضافه كردن زعفران است.

4-در پايان يك تابه را روي حرارت قرار داده مقداري روغن در آن داغ كنيد. حالا مواد كوكو را در تابه بريزيد و حرارت را كم كنید و اجازه دهيد تا يك طرف آن كاملا سرخ شود. سپس كوكو را برش زده و برگردانيد تا طرف ديگر هم به همين صورت سرخ شود. بعد از حدود ۱۵ دقيقه، حرارت را خاموش كرده و كوكو را در ظرف مناسب سرو كنيد.
طرز تهیه كوكوی چغرتمه

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی