آشپزي و شيريني پزي نوشیدنی

طرز تهیه قهوه ترک

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه قهوه ترک . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
ظهور قهوه ترک به امپراطوری عثمانی برمی‌گردد. این نوشیدنی قوی طبق تفاسیر مذهبی در گذشته نوعی دارو شناخته شده و مصرف روزانه آن قدغن بود اما به دلیل محبوبیت زیادی که پیدا می‌کند، پادشاه عثمانی این ممنوعیت را لغو می‌کند. در اواسط قرن هفدهم فرهنگ نوشیدن قهوه ترک به فرانسه و بریتانیا می‌رسد و در فنجان‌های چینی و نعلبکی‌هایی از جنس نقره یا طلا سرو می‌شود. قهوه ترک در فرهنگ عامه نیز در قالب خرافات به عنوان ابزار فالگیری دیده می‌شود. کسانی که به فالگیری اعتقاد دارند از طرحی که توسط ته مانده ذرات قهوه در فنجانی که داخل یک نعلبکی سرد برگردانده می‌شود به عنوان روشی برای پیشگویی آینده استفاده می‌کنند. قهوه ترک نه تنها به عنوان یک نوشیدنی روزانه، بلکه به عنوان بخشی از مراسم سنتی ازدواج در ترکیه، در مراسم خواستگاری سرو می‌شود. مراسمی که بی شباهت به مراسم خواستگاری ایرانی‌ها نیست و دختر جوانی که به خواستگاری او آمده‌اند با قهوه ترک به داماد و خانواده‌اش خوشامدگویی می‌کند. برای درست کردن یک قهوه ترک خوب باید لوازم و مواد مورد نیاز را فراهم کنید. یک قهوه جوش مسی، فنجان چینی با دهانه بزرگ، قهوه ترک تازه که خوب بوداده و آسیاب شده باشد و آب جوشیده ابزار کار شما هستند و روی کیفیت قهوه تاثیر مستقیم می‌گذارند. حالا می‌رسیم به این که قهوه ترک چگونه درست می‌شود؟ و با چه فوت و فنی می‌توان کف آن را ایجاد کرد؟ با طرز تهیه قهوه ترک آشنا شوید.
طرز تهیه قهوه ترک

مواد لازم (برای یک نفر بدون شکر)

قهوه: یک قاشق مرباخوری
شکر: نصف قاشق چایخوری
آب: یک فنجان

مواد لازم (برای یک نفر شیرین)

قهوه: یک قاشق مرباخوری
شکر: ۲ قاشق چایخوری
آب: یک فنجان
طرز تهیه قهوه ترک

طرز تهیه

حالا همه چیز برای درست کردن یک قهوه ترک اصیل و مرغوب آماده است. حرارت اجاق را روی متوسط یا کمی بیشتر قرار دهید. اگر قهوه را خیلی سریع بجوشانید، کف آن را از دست می‌دهید. این فرآیند باید آنقدر آرام صورت گیرد که کف روی قهوه کم کم ایجاد شود. وقتی کف قهوه خوب پف کرد و بلند شد مقداری از روی آن را بیرون بریزید و قهوه‌جوش را فورا روی اجاق قرار دهید. یک بار دیگر وقتی قهوه کمی به جوش آمد دوباره کف روی آن را بگیرید و بعد از یک یا دو بار جوشیدن، قهوه را داخل فنجان بریزید. در صورتی که مایل هستید قهوه خود را کم شکر، شیرین یا کاملا تلخ میل کنید می‌توانید به میزان توصیه شده به آن شکر اضافه کنید.

معمولا هنگام سرو قهوه ترک یک فنجان کوچک آب هم قرار داده می‌شود تا به دفع ماده شیمیایی به نام اکسالات موجود در قهوه کمک کند.
طرز تهیه قهوه ترک

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی