آشپزي و شيريني پزي دلمه ها

طرز تهیه فلفل دلمه ای شکم پر

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه فلفل دلمه ای شکم پر . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
امروز قصد معرفی یکی از خوراک ها و غذاهای خوشمزه و محبوب ایرانی را داریم. فلفل دلمه ای شکم پر که به دلمه فلفل دلمه ای شبیه است یکی از غذاهای مجلسی خوشمزه است. این غذای خوشمزه و شیک را میتوانید در بسیاری از مجلس ها

و مهمانی هایتان به شکل پیش غذا و غذای اصلی سرو کنید. این غذای خوشمزه علاوه بر طعم فوق العاده ، به خاطر داشتن فلفل دلمه ای خواص فراوانی دارد. اگر دوست دارید خوابی عمیق و با کیفیت داشته باشید این غذای خوشمزه را به رژیم غذاییتان اضافه کنید.

زیرا فلفل دلمه ای بخاطر داشتن مقادیر بالایی از ویتامین دی باعث بهبود کیفیت خواب میشود. علاوه بر آن فلفل دلمه ای باعث تقویت سیستم ایمنی و تنظیم فشارخون میشود و برای چشم ها و قلبتان هم مفید است.

در ادامه طرز تهیه و پخت فلفل دلمه ای شکم پر را با تمام نکات آموزشی آن در اختیار شما قرار میدهیم . مقدار موادی که در زیر قرار گرفته شده برای ۴ نفر است . اگر میخواهید برای تعداد بیشتری این غذا را تهیه کنید باید مقدار مواد را بیشتر کنید.

مواد لازم:

برنج خام نصف پیمانه
پیاز بزرگ ۱ عدد
گوشت چرخ شده ۵۰۰ گرم
پنیر چدار خرد شده ۱ پیمانه
روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی ۵۰۰ گرم
فلفل دلمه ای سبز ۶ عدد
رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه

از گوجه فرنگی شروع کنید. گوجه فرنگی ها را خوب بشویید و با کارد روی تخته برش داده و خرد کنید. یک پیاز نسبتا بزرگ را انتخاب کرده و پوست بگیرید. پیاز را با کارد به شکل نگینی خرد کرده و برش می دهیم. یک تابه مناسب انتخاب کرده و درون آن روغن بریزید.

کمی صبر کنید تا روغن داغ شود. پیازها را درون روغن ریخته و تفت میدهیم تا کمی سرخ و طلایی شود. گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه میکنیم و تا زمانی که رنگ گوشت تغییر کند به تفت دادن ادامه بدهید. فلفل سیاه و نمک را روی گوشت ریخته و خوب با هم ترکیب میکنیم.

برنج را شسته و آبش را خالی کنید. برنج را با نصف یک لیوان آب و گوجه فرنگی هایی که خرد کرده بودید به تابه اضافه کنید و درب تابه را بگذارید. پانزده تا شانزده دقیقه فرصت دهید تا برنج مقداری پخته شود. تا سپری شدن این یک ربع بهتر است بقیه مواد را حاضر کنید.

یک قابلمه بزرگ انتخاب کرده و درونش آب بریزید. درب این قابلمه را گذاشته و شعله گاز را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید. فر را روی درجه ۱۷۵ سانتی گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت قرار بدهید. به تابه سر بزنید و برنج را تست کنید.

اگر برنج پخته بود تابه را از روی شعله گاز برداشته و پنیر چدار خرد شده را به آن بیافزایید و خوب همه مواد را با هم ترکیب و مخلوط کنید. سری به قابلمه آب بزنید. اگر به جوش افتاده بود مقداری نمک به آن اضافه کنید. سر فلفل دلمه ای را با کارد بریده

و دانه های وسط فلفل دلمه ای را از وسطش جدا کرده و دور بریزید. فلفل دلمه ای ها را به مدت پنج دقیقه در آب جوش بیاندازید. پس از سپری شدن پنج دقیقه فلفل دلمه ای ها را بیرون آورده و در آبکش بگذارید تا آب اضافه اش خارج شود.

فلفل دلمه ای ها را در ظرف یا سینی قرار داده و از موادی که درست کردید ، داخل فلفل دلمه ای ها را پر کنید. فلفل دلمه ای ها را در سینی فر بچینید. یک تابه مناسب انتخاب کنید. تابه را روی شعله گاز قرار داده و مقداری رب گوجه فرنگی درون تابه بریزید.

کمی تفت دهید تا رنگ رب خوشرنگ تر و قرمز تر شود. تابه را از روی حرارت برداشته و رب گوجه فرنگی را روی فلفل دلمه ای ها بریزید. اگر دوست داشته باشید میتوانید برای داشتن ظاهری زیباتر ، کمی پنیر پیتزا روی فلفل دلمه ای ها بریزید. روی همه مواد را با فویل به شکل کامل بپوشانید

و سینی را در فر بگذارید. باید سی دقیقه سینی را در فر بگذارید تا پنیر به طور کامل آب شود. پس از سپری شدن نیم ساعت سینی را از فر خارج کرده و فلفل دلمه ای ها را در ظرفی مناسب بچینید. این غذای خوشمزه را میتوانید به صورت غذای اصلی و پیش غذا سرو و میل کنید.
طرز تهیه فلفل دلمه ای شکم پر

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی