آشپزي و شيريني پزي سوپ

طرز تهیه طبخ سوپ مرغ و نیوکی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه طبخ سوپ مرغ و نیوکی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
دسترسی به مواد اولیه جهت تهیه انواع غذاها مثل سوپ بسیار ساده‌تر از گذشته شده است. در ادامه به یک دستور غذایی جهت آماده کردن سوپ می‌پردازیم که می‌توانید مواد اولیه آن را به راحتی تهیه کنید. در این سوپ، تکه‌های برشته و قهوه‌ای شده‌ی مرغ یک ماده اولیه غنی برای سوپ هستند و هویج و نخود فرنگی و سبزیجات تازه به سوپ بافت می‌دهند. این سوپ دوست داشتنی برای یک شام آخر هفته مناسب است.

مواد لازم

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۲۵۰ گرم مرغ بدون استخوان و بدون پوست خرد شده
نصف قاشق چایی خوری نمک
یک پنجم پیمانه پیاز قرمز خرد شده
۱ پیمانه کرفس خرد شده
۱ پیمانه هویج خرد شده
۱ قاشق غذاخوری رزماری خرد شده تازه
۱ قاشق غذاخوری آویشن خرد شده تازه
۵ پیمانه آب مرغ بدون نمک
۲۳۰ گرم پاستا نوکی آماده
۲ قاشق غذاخوری آرد همه منظوره
۱ پیمانه لوبیا سبز یخ زده
نصف قاشق چایی خوری فلفل سیاه تازه

(زمان آماده سازی: ۱۴ دقیقه؛ زمان کلی: ۲۷ دقیقه)

طرز تهیه

شعله بزرگ اجاق گاز را روی دمای متوسط قرار دهید و روغن را داخل یک تابه بزرگ (با دیواره بلند) بریزید و در آن بچرخانید تا همه قسمت‌هایش آغشته شوند. سپس مرغ‌ها را با یک چهارم قاشق غذاخوری نمک طعم‌دار کنید و آن را درون روغن بیندازید. گاهی آن‌ها را تکان دهید و ۵ دقیقه فرصت بدهید تا خوب بپزند و به رنگ قهوه‌ای-طلایی درآیند. سپس مرغ‌ها را از ظرف خارج کنید.

حالا پیاز، کرفس، هویج، رزماری و آویشن را درون تابه بریزید تا برای ۷ دقیقه با هم بپزند و سبزیجات ترد و نازک شوند. سپس ۴ فنجان آب مرغ اضافه کنید و شعله را کاهش دهید و بگذارید ۸ دقیقه در آن حالت بمانند. در آخر نیوکی‌ها را به آن اضافه کنید و بگذارید برای ۳ دقیقه بپزند و روی سطح شناور شوند.

در یک کاسه، ۱ فنجان از آب مرغ را با آرد مخلوط کنید و آن را با همزن بزنید تا مخلوط شوند. سپس به آرامی مخلوط را به تابه اصلی اضافه کنید و پیوسته هم بزنید. بعد مرغ و لوبیا سبز را هم بیفزایید. اجازه دهید همه آن‌ها ۵ دقیقه بپزند. در آخر نمک و فلفل را اضافه کنید. غذای شما آماده سِرو برای ۶ نفر است.
طرز تهیه طبخ سوپ مرغ و نیوکی
طرز تهیه طبخ سوپ مرغ و نیوکی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی