آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه شیرینی رسپیری (نسکافه‌ای) مرحله به مرحله

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه شیرینی رسپیری (نسکافه‌ای) مرحله به مرحله . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
یکی از لذت‌بخش‌ترین کار‌های قبل از عید، پخت انواع شیرینی خانگی مخصوص عید نوروز است. شیرینی‌های نوروز بسیار متنوع هستند و در طعم‌ها و رنگ‌های مختلف و عمدتا در سایز کوچک تهیه می‌شوند. معمولا در پخت این شیرینی‌ها که اغلب از نوع خشک هستند از کره استفاده می‌شود و به همین دلیل کالری بالایی دارند و باید در خوردن آن‌ها احتیاط کرد. این بار نوبت یکی دیگر از این خوشمزه‌هاست که نسبت به بقیه شیرینی کم‌تری دارد و موقع پخت، تمام خانه شما عطر بی‌نظیر نسکافه خواهد داشت. با آموزش طرز تهیه شیرینی نسکافه خانگی با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد: ۱۲۰ گرم
کره: ۵۰ گرم
پودر قند: ۵۰ گرم
زرده تخم مرغ: ۱ عدد
نسکافه: ۳/۴ قاشق غذاخوری
آب: ۱ قاشق غذاخوری
گردوی خردشده: ۵۰ گرم
بیکینگ پودر: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

مراحل تهیه

۱. برای تهیه شیرینی نسکافه‌ای ابتدا باید کره را از قبل بیرون از یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسد. سپس کره به دمای محیط رسیده را با پودر قند کاملا مخلوط کنید. (حدود ۵ دقیقه با همزن)

۲. زرده تخم‌مرغ را اضافه کرده و ۵ دقیقه دیگر با همزن بزنید.

۳. نسکافه را در مقدار کمی آب جوش حل کنید و آن را به همراه گردوی خردشده به مواد قبلی اضافه کنید.

۴. از این مرحله به بعد به همزن برقی نیازی نیست و باید با لیسک مواد را باهم مخلوط کنید. در ظرفی جداگانه، آرد و بیکینگ پودر را باهم الک کنید و کم‌کم به مواد قبلی اضافه کنید.

۵. حالا لیسک را هم کنار گذاشته و به آرامی با دست مواد را مخلوط کنید. ورزدادن ملایم خمیر شیرینی را تا جایی ادامه دهید که دیگر خمیر به دست نچسبد، اما مواظب باشید بیش از اندازه نیز ورز ندهید.

۶. خمیر آماده‌شده را داخل کیسه فریزر قرار داده و حدود یک ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

۷. بعد از این مدت زمان، خمیر را از یخچال بیرون آورده و فر را روشن کنید تا حسابی داغ شود. با استفاده از وردنه، خمیر را روی سطح کار باز کنید و قالب بزنید.

۸. کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و کمی آن را چرب کنید و خمیر‌های قالب‌زده را داخل سینی فر، روی کاغذ روغنی بچینید.

۹. در صورت تمایل روی شیرینی‌ها یک عد خلال پسته یا یک عدد شکلات چیپسی قرار دهید و سینی را به مدت حدود ۱۵ دقیقه و با دمای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد داخل فر، در طبقه بالا قرار دهید.

۱۰. بعد از ۱۰ دقیقه، شیرینی‌ها را چک کنید. اگر رنگ دور شیرینی‌ها تغییر کرده بود یعنی پخته و آماده بیرون آمدن هستند. وقتی مدت زمان پخت به پایان رسید، سینی را از فر خارج کنید، اما به شیرینی‌ها دست نزنید تا کاملا خنک شوند. بعد کاغذ روغنی را تکان داده و شیرینی‌ها را جدا کنید و داخل ظرف سرو قرار دهید.

۱۱. به همین راحتی و به همین خوشمزگی شما حدود ۲۵ عدد شیرینی نسکافه‌ای خوشمزه خانگی دارید. امیدواریم از این آموزش استفاده لازم را برده و این شیرینی خوشمزه و کم شیرین را تهیه کرده و با شیرینی خانگی از مهمانان نوروزی خود پذیرایی کنید. نوش جان.
طرز تهیه شیرینی رسپیری (نسکافه‌ای) مرحله به مرحله

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی