آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه شیرینی دست پیچ خرمایی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه شیرینی دست پیچ خرمایی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
شیرینی دست پیچ خرمایی جزو شیرینی های خوشمزه و عالی است و نوع جدیدی برای درست کردن یک شیرینی خوشمزه با خرما و گردو است. این شیرینی خرمایی به خاطر خرما و گردو بسیار مقوی است و برای یک میان وعده مقوی و ماه رمضان مناسب است.

مواد لازم:

آرد 2 و نیم پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
کره 50 گرم
بیکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
شیر 8 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری

مواد میانی شیرینی دست پیچ خرمایی
خرما 20 عدد
گردو 12 عدد
کنجد 3 قاشق غذاخوری
پودر هل 1 قاشق مرباخوری
دارچین 1 قاشق چای خوری
گلاب 1 قاشق غذاخوری (اختیاری)

طرز تهیه

1. برای مواد میانی شیرینی، ابتدا خرما و گردو را داخل مخلوط کن می ریزیم و میکس می کنیم. بعد کنجد، پودر هل و دارچین را هم به مخلوط گردو و خرما اضافه می کنیم و کنار می گذاریم. در صورت تمایل می توانید یک قاشق گلاب هم اضافه کنید.

2. در ادامه برای تهیه خمیر، ابتدا در یک ظرف کره را آب می کنیم، بعد تخم مرغ، وانیل و زعفران را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم. سپس شیر را اضافه کرده و دوباره هم می زنیم.

طرز تهیه شیرینی لطیفه ای خوشمزه

3. در یک ظرف دیگر، آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط می کنیم و کم کم به مواد خمیراضافه می کنیم تا خمیر لطیفی به دست بیاید. بعد خمیر آماده شده را داخل کیسه فریزر می گذاریم و نیم ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.

4. بعد از نیم ساعت، خمیر را از یخچال خارج می کنیم و روی سطح صاف به قطر 2 میلی متر با وردنه باز می کنیم و به شکلهای دلخواه برش می زنیم.

5. در انتها از مواد میانی به اندازه یک خرما برمی داریم و داخل خمیرهای برش خورده قرار می دهیم و به شکل دلخواه می پیچیم.

6. شیرینی های دست پیچ آماده شده را در سینی فر می چینیم و داخل فر با دمای 175 درجه که از قبل گرم شده، به مدت 20 تا 25 دقیقه می گذاریم تا بپزد.

نکات

توجه کنید برای این شیرینی، خمیر را با تخم مرغ رومال نمی کنیم، چون سفت می شود و بعد از پخت می توانید روی آن عسل یا شیره بمالید و یا حتی با حلوا تزیین کنید.
طرز تهیه شیرینی دست پیچ خرمایی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی