آشپزي و شيريني پزي سبك زندگي

طرز تهیه شیرینی خامه‌ای لطیفه براي عيد نوروز

این شیرینی خوشمزه و لطیف را برای عید نوروز تهیه کنید...
تقویم فارسی اندروید

این شیرینی خوشمزه و لطیف را برای عید نوروز تهیه کنید…

shirini-latife-10

مواد لازم:

آرد: یک لیوان

تخم مرغ: ۴ عدد

شکر: یک لیوان

وانیل: 1/4 قاشق چای‌خوری

بکینگ پودر: 1/2 قاشق چای‌خوری

پودر قند و خامه: برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا زرده و سفیده را از هم جدا کنید ، دقت کنید که کوچکترین اثری از زرده داخل سفیده‌ها نباشد.

سفیده‌ها را چند دقیقه با همزن برقی بزنید تا سفت شود ( وقتی ظرف را برمی‌گردانید نریزد ) سپس نصف شکر را به سفیده‌های زده شده اضافه کنید ، باید آرام آرام شکر را اضافه کنید تا سفیده اب نیندازد.

زرده‌ها را به همراه نصف باقی مانده شکر و وانیل درون کاسه‌ای بریزید و چند دقیقه با همزن بزنید تا رنگ ان کرم شود سپس با سفیده‌های زده شده مخلوط کنید و بسیار ارام و در یک جهت هم بزنید.

آرد و بکینگ پودر را مخلوط نموده و چند بار الک کنید سپس قاشق قاشق به مخلوط زرده‌ها و سفیده‌ها اضافه کنید و در همان جهتی که سفیده‌ها را مخلوط کردید شروع به مخلوط کردن نمائید تا مواد یکدست شوند.

کف سینی فر کاغذ روغنی بیندازید ، مایه آماده شده شیرینی را درون قیف با ماسوره ساده بریزید و با فاصله مناسب روی کاغذ بریزید ، روی شیرینی‌ها کمی پودر قند بپاشید سپس در طبقه وسط فری که قبلا روشن کرده‌اید با حرارت 180 – 200 درجه سانتیگراد به مدت 10 دقیقه قرار دهید تا شیرینی‌ها بپزند ( دور شیرینی‌ها طلایی شود).

پس از پخت سینی را از فر خارج کنید و در کناری بگذارید تا شیرینی‌ها خنک شوند ، پس از خنک شدن به راحتی از کاغذ روغنی جدا نموده و میان دو شیرینی کمی خامه بریزید و روی آن پودر پسته بپاشید.

نکته‌ها: حتما فر را قبل از آماده شدن مایه شیرینی روشن کنید تا گرم باشد ، در زمان پخت شیرینی در فر را باز و بسته نکنید، برای زدن سفیده‌ها فقط باید با دور تند همزن بزنید.

سر همزنی که سفیده‌ها را می‌زنید نباید خیس یا چرب باشد و به هیچ عنوان نباید زرده‌ای داخل سفیده‌ها بریزد ، جهت هم زدن چه با همزن چه با دست باید حتما در یک جهت باشد ، جهت هم زدن را هرگز تغییر ندهید.

گردآوري: گروه هفت گنج

یک دیدگاه

یک دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی