آشپزي و شيريني پزي شور و ترشی ها

طرز تهیه شور خوشمزه خانگی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه شور خوشمزه خانگی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
به نظر من از بین همه ی ترشیها، شور یه چیز دیگه است اون تردی که کلم و هویج و کرفس دارن وقتی میان زیر دندونت حرف ندارن، اصلا مزه غذاها وقتی همراه شور خورده میشن چند برابر خوشمزه تر میشه. پس حالا که پاییزه و کلم و هویجم فراوونن پاشین دست به کار بشین و یه شور خوشمزه خونگی درست کنین.

مواد لازم

۱ کیلو گل کلم
۵۰۰ گرم هویج
۳۰۰ گرم ساقه کرفس
۵۰۰ گرم خیار قلمی
حدود ۱۰۰ گرم فلفل سبز
۲ بوته سیر
۲۰۰ گرم ترخون تازه
سرکه سفید به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم

طرز تهیه

1-در ابتدا کلم هارو گل گل از هم جدا کرده و بعد از اینکه خوب شستیمشون روی یه پارچه تمیز پهنشون میکنیم تا کاملا خشک بشن.

2-حالا کرفس و هویج هارو هم شسته حلقه حلقه میکنیم و میذاریم تا خشک بشن. حلقه های کرفس و هویج نباید خیلی نازک باشن.

3-میتونین فلفل سبز هارو خیلی تند یا با تندی کمتر انتخاب کنین و مقداری هم که استفاده میکنین باز به سلیقه خودتون بستگی داره حالا فلفل سبزها و خیارهارو هم میشورین و میذارین تا کاملا خشک بشن در صورتی که خیار رو قلمی انتخاب کنین دیگه احتیاجی به خورد کردنشون نیست و میتونین درسته داخل شور ازش استفاده کنین.

4-در نهایت ترخون رو هم میشوریم و میذاریم خشک بشه در صورتی که کمی از برگ های تازه کرفس هم داخل شورمون استفاده کنیم شور ما خوش طعم تر و خوش عطر تر میشه. احتیاجی نیست تا ترخون و برگ کرفس رو خورد کنیم.

5-حالا باید شور آب رو آماده کنیم با توجه به مقدار مواد و سایز دبه هایی که در نظر گرفتیم باید شور آب تهیه کنیم. کافیه به ازای هر لیوان آب یک قاشق غذاخوری سر پر نمک داخل قابلمه بریزیم و بعد بذاریم تا آب بجوش بیاد.

6-وقتی آب جوش اومد سرکه سفید رو اضافه میکنیم. به ازای هر چهار لیوان آب نصف لیوان سرکه سفید کافیه. حالا شعله گاز رو خاموش کرده و اجازه میدیم تا حدود یک ربع زمان بگذره تا شور آب از حرارت اولیه بیوفته.

7-حالا دبه های تمیز و خشک خودمون رو انتخاب میکنیم و صیفی جات و سبزیجاتمون رو داخلشون میچینیم یادتون نره تا سیر رو هم داخل دبه ها بذارین برای طعم دهی بهتر میتونین سیر و فلفل رو از وسط نصف کنین.

8-یه نکته خیلی مهم برای کپک نزدن شور که باید بهش توجه کنین اینه که هم ظرف و هم مواد باید کاملا خشک و تمیز باشن.

9-حالا دبه رو با شور آب پرمیکنیم تا خوب روی مواد رو بگیره و بعد در دبه رو محکم میبندیم و برای مدت یه روز داخل محیط آشپزخونه میذاریمش. بعد از یه روز در دبه رو باز میکینم و اگه باز به شور آب احتیاج بود داخل دبه ها میریزیم و بعد دبه هارو یه جای خنک میذاریم.

10-بعد از دو هفته شور خوشمزه و ترد ما حاضره و میتونیم نوش جونش کنیم.
طرز تهیه شور خوشمزه خانگی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی