آشپزي و شيريني پزي نوشیدنی

طرز تهیه شربت آبلیمو

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه شربت آبلیمو . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
شربت آبلیمو یکی از نوشیدنی های خوشمزه و مجلسی است که خواص بسیاری دارد. این نوشیدنی خوشمزه وعالی در تابستان برای رفع تشنگی طرفداران بسیاری دارد و میتوان این نوشیدنی خوشمزه را به راحتی در منزل برای پذیرایی از مهمان درست کرد.

همانطور که می دانید لیمو از جمله میوه هایی است که خواص فراوانی دارد و برای بدن نیز بسیار مفید است ودر درمان بسیاری از بیماری های عفونی، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش وزن، رفع اسهال و یبوست بسیار موثراست. همچنین این میوه به دلیل داشتن خواص اسیدی به عنوان یک ضد عفونی کننده قوی کاربرد دارد.

مواد لازم:

آب 4 لیوان
شکر 1 لیوان
آبلیمو نصف لیوان
گلاب یک چهارم لیوان

طرز تهیه

1. برای شروع، ابتدا نصف لیوان آبلیمو، یک لیوان شکر، یک چهارم لیوان گلاب را در یک ظرف باهم مخلوط می کنیم. سپس چهار لیوان آب را هم به مخلوط اضافه می کنیم وخوب هم می زنیم تا شکر به خوبی حل شود.

2. بعد از این که شربت آماده شد، آن را داخل یخچال می گذاریم وبعد از خنک شدن با چند تکه یخ آماده پذیرایی می باشد. امیدواریم از نوشیدن این شربت خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

3. درصورتی که تمایل داشتید شربت شما خوشرنگ شود می توانید بعد از آماده شدن شربت، مقداری زعفران دم کرده به شربت اضافه کنید.

4. شربت آبلیمو را میتوان در چندین مدل درست کرد. ازجمله شربت آبلیمو و عسل، شربت آبلیمو ونعنا، شربت آبلیموی زعفرانی.

نکات

توجه کنید مواد لازم گفته برای 4 نفر می باشد. در صورتی که می خواهید برای 8 نفر یا 12 نفر و یا حتی تعداد نفرات بیشتری شربت آبلیمو درست کنید می توانید مواد لازم گفته شده را دو برابر یا سه برابر و … بکنید.
طرز تهیه شربت آبلیمو

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی