آشپزي و شيريني پزي اشپزی با گوشت مرغ

طرز تهیه سیگارت مرغ و بلوچیز

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه سیگارت مرغ و بلوچیز . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
یک کیلوگرم پنیر بلوچیز به اندازه ۹ تا ۱۰ کیلوگرم شیر تازه گاو ارزش غذایی دارد و همین کافی است تا برای تهیه غذاهای مختلف، از این پنیر پرخاصیت کمک بگیرید. بلوچیز که سرشار از مواد معدنی، فسفر و كلسیم است به تنظیم فعالیت دستگاه گوارش کمک می‌کند. به همین بهانه، در ادامه طرز تهیه سیگارت مرغ و بلوچیز را با شما در میان می‌گذاریم و اضافه کردن این پنیر به غذاهای دیگر را به سلیقه غذایی خودتان واگذار می‌کنیم.

مواد لازم:

خمیر فیلو: ۱۲ ورق
مرغ پخته ریش شده: ۴۰۰ گرم
پنیر بلوچیز: ۲۰۰ گرم
سس تند فلفل: ۱ قاشق سوپ خوری
مایونز: ۳ قاشق سوپ خوری
سس کچاپ: ۱ قاشق سوپ خوری
زرده تخم مرغ: ۲ عدد
شیر: یک چهارم پیمانه
کره ذوب شده: ۵۰ گرم
طرز تهیه سیگارت مرغ و بلوچیز

طرز تهیه

برای تهیه سیگارت مرغ و بلوچیز ابتدا زرده تخم‌مرغ، شیر و کره را در ظرفی با هم مخلوط کنید.

خمیر فیلو را به صورت مربع های ۱۵ در ۱۵ سانتی‌متری برش بزنید. البته در صورت تمایل، می‌توانید سیگارت‌ها را به شکل لوله‌ای و رول شده هم تهیه کنید.

مرغ، سس فلفل، مایونز، کچاپ و جعفری را با هم مخلوط کنید. مقداری از مخلوط مرغ و مقداری بلوچیز خرد شده را به صورت اریب وسط ورقه های مربعی شکل خمیر بریزید و نیمه دیگر خمیر را روی آن بکشید و دور آن را به مخلوط زره تخم مرغ آغشته کنید.

خمیر را رول کنید و داخل سینی فر بچینید. روی سیگارت ها را مجدداً به مخلوط تخم مرغ آغشته کنید و در فر ۲۰۰ درجه سانتیگراد ۵۲ دقیقه بپزید تا طلایی شوند.

سیگارت مرغ و بلوچیز آماده است. می‌توانید آن را با سس دلخواهتان سرو کنید و سبزیجات گریل شده را برای دورچین سیگارت‌ها استفاده کنید.

اگر به خمیر فیلو دسترسی ندارید، می‌توانید با استفاده از خمیرهای پیراشکی آماده و مواد به کار رفته در این ترکیب، غذای متفاوتی را تهیه کنید.
طرز تهیه سیگارت مرغ و بلوچیز

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی