آشپزي و شيريني پزي سوپ

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی و ذرت

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه سوپ کدو حلوایی و ذرت . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
نجف دریابندری، در کتاب مستطاب آشپزی، یکی از سوپ‌های محبوب در میان سرخپوستان جنوبی را معرفی کرده. سوپ کدو حلوایی و ذرت که این سرخپوستان آن را با سیر فراوان و دانه‌های ذرت طبخ می‌کنند، طعمی متفاوت با سوپ‌های معمول ما ایرانی‌ها دارد. اما اگر طرفدار ترکیب سیر و زنجبیل باشید، از خوردن این غذای متفاوت هم لذت خواهید برد.

مواد لازم

کدو حلوایی پخته: ۳ پیمانه
دانه ذرت: ۳ پیمانه
آب مرغ: ۳ پیمانه
سیر له شده: ۲ پیمانه
آب لیموی تازه: ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
پوست لیمو رنده شده: ۲ قاشق غذاخوری
پودر زنجبیل: ۱ قاشق مرباخوری
شکر: ۱ قاشق غذاخوری
خامه: نصف پیمانه
نمک و فلفل سیاه: مقداری
طرز تهیه سوپ کدو حلوایی و ذرت

طرز تهیه

همزمان با آماده کردن مواد لازم این سوپ، کدو حلوایی را پوست گرفته، خرد کنید و در یک قابلمه بریزید. سپس بدون آنکه آب به آن اضافه کنید، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کدو حلوایی با آب داخل خودش بپزد. وقتی که پخت، آن را پوره کنید و با توجه به آنچه که در ادامه آمده، سوپ کدو حلوایی و ذرت را تهیه کنید.

ذرت را با 3 پیمانه آب روی آتش تیز به جوش بیاورید و ۱۰ تا ۱۲ دقیقه روی آتش ملایم بپزید تا نرم شود. سپس ذرت‌ها را بکوبید یا در مخلوط‌کن بگردانید و از صافی سیمی بگذرانید.

مایه ذرت را با آب مرغ و سیر و کمی نمک و فلفل در قابله بریزید و به جوش بیاورید. کدو حلوایی را اضافه کنید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی آتش ملایم بپزید تا نرم شود. گاهی هم بزنید.

خامه را بزنید تا کمی پف کند. آب‌لیمو و پوست لیمو و زنجبیل و شکر را در تابه کوچکی بریزید و روی آتش ملایم بگذارید تا به جوش بیاید و شکر حل شود.

سوپ کدو حلوایی و ذرت را در چند ظرف بکشید و روی هر ظرف یک قاشق از مایه آب لیمو و زنجبیل، و یک قاشق خامه بریزید.
طرز تهیه سوپ کدو حلوایی و ذرت

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی