آشپزي و شيريني پزي سوپ

طرز تهیه سوپ پیازچه

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه سوپ پیازچه . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
سوپ پیازچه از سوپ های خوشمزه و مقوی ایرانی است و این سوپ همانند سوپ تره فرنگی طرفداران خاص خودش را دارد. در طبخ سوپ پیازچه معمولا از پیازچه، هویچ و قارچ استفاده می شود. اما برخی از افراد همانند خود من دوست دارند مقداری شیر و خامه هم به این سوپ استفاده می کنند که در این صورت طعم و مزه آن واقعا عالی می شود.

مواد لازم:

آب مرغ ۱ لیوان
پیازچه ۲۰۰ گرم
قارچ ۱۵۰ گرم
هویج ۲ عدد
جو پرک یک و نیم پیمانه
شیر ۱ لیوان
خامه ۳ قاشق سوپ خوری
آبلیمو به میزان لازم
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم

طرز تهیه

1.ابتدا در یک قابلمه مناسب جو را به همراه آب مرغ و چند لیوان آب روی حرارت زیاد می گذاریم تا آب بجوشد. سپس حرارت را کم می کنیم و هویچ را به صورت نوارهای نازک طولی رنده می کنیم و به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم. اگر آب مرغ در دسترس نداشتید می توانید از عصاره مرغ هم استفاده کنید.

2. بعد از اضافه کردن هویچ، حالا قارچ و پیازچه ها را که از قبل خرد کرده ایم به همراه کمی نمک و زردچوبه اضافه می کنیم و بعدش صبر می کنیم تا سوپ با حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد.

3. در 5 دقیقه آخر پخت و وقتی که از پختن تمامی مواد داخل سوپ مطمئن شدیم و شوپ مون به غلظت مورد نظرمون رسید شیر را اضافه می کنیم و بعد از چند بار غوطه خوردن، حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم.

4. در مرحله آخر مقداری از آب سوپ را جدا می کنیم و به کاسه خامه اضافه می کنیم و بعد از اینکه خوب هم زدیم آن را به سوپ اضافه می کنیم. هم کنون سوپ سوپ پیازچه ما آماده سرو است و در صورت تمایل می توانید چند قاشق آبلیمو ترش هم اضافه کنید تا مزه سوپ تان کمی تلخ و خوشمزه شود.

5. برای تزیین سوپ پیازچه می توانید از جعفری تازه استفاده کنید. امیدواریم از خوردن این سوپ پیازچه خوشمزه لذت ببرید.
طرز تهیه سوپ پیازچه

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی