آشپزي و شيريني پزي سوپ

طرز تهیه سوپ تره فرنگی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه سوپ تره فرنگی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
سوپ تره فرنگی با قارچ و شیر یکی از انواع سوپ های خوشمزه و لذیذ است که این سوپ طرفداران خاص خودش را دارد. مواد اصلی سوپ تره فرنگی ، قارچ ، شیر و تره فرنگی می باشد اما برخی افراد در انتهای پخت مقداری خامه هم به این سوپ اضافه می کنند. همان طور که می دانید مشهورترین سوپی که با قارچ درست می شود سوپ قارچ و مرغ است اما برخی از افراد با قارچ سوپ های خوشمزه دیگری نظیر سوپ تره فرنگی درست می کنند.

مواد لازم

قارچ 500 گرم
تره فرنگی 1 لیوان خرد شده (قسمت سفیدش)
ترخون 1 قاشق غذاخوری
آب مرغ 2 لیوان
شیر 1 لیوان
آب 1 لیوان
پیاز یک عدد
روغن مایع به میزان لازم
آبلیمو به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه

1. ابتدا یک عدد پیاز را به صورت نگینی و ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن در یک قابلمه تفت دهید تا کمی سبک و نرم شود سپس تره فرنگی را که از قبل فقط قسمت سفیدش را صورت نازک حلقه ای شده خرد کرده ایم به قابلمه اضافه کنید و بعد از تفت دادن یک قاشق غذاخوری ترخون تازه اضافه می کنیم.

2. بعد از اضافه کردن ترخون 500 گرم قارچ که از قبل آن را به صورت ورقه ای خرد کرده ایم اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا همه مواد باهم به صورت یکدست مخلوط شوند. توجه کنید باید همه این مواد را به فاصله یک دقیقه از هم اضافه کنید.

3. بعد از اضافه کردن قارچ به مدت 15 دقیقه تفت می دهیم تا آب قارچ ها به خوبی کشیده شود. در این مرحله یک قاشق غذاخوری آرد روی قارچ ها می پاشیم و به مدت 5 دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود سپس دو لیوان آب مرغ اضافه می کنیم و چند بار هم می زنیم تا به خوبی تمامی مواد باهم به خوبی مخلوط و یکدست شوند.

طرز تهیه سوپ شیر خوشمزه

4. بعد از اضافه کردن آب مرغ ابتدا یک لیوان آب اضافه می کنیم و بعد یک لیوان شیر اضافه می کنیم. توجه کنید باید حتما دمای شیر با دمای محیط یکنواخت باشد و یا اینکه ولرم باشد در غیر این صورت شیر بریده می شود و ظاهر سوپ شما زشت می شود.

5. بعد از اضافه کردن شیر حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا سوپ بجوشید سپس حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و مقداری نمک و فلفل هم به سوپ تره فرنگی اضافه می کنیم و بعدش صبر می کنیم سوپ به آرامی بپزد و خوب جا بیفتد.

6. پس از اینکه سوپ تره فرنگی و قارچ به خوبی پخت و به غلظت دلخواه رسید حرارت زیر قابلمه را خاموش کنید. برای تزیین سوپ تره فرنگی و قارچ می توانید موقع سرو روی آن را با ترخون تازه تزیین کنید و کنارش لیموی تازه بگذارید.

7. من خودم همیشه 5 دقیقه مانده به آخر پخت مقداری آب لیموی تازه به سوپ تره فرنگی و قارچ اضافه می کنم تا مزه سوپ تره فرنگی شیرین نشود و کمی مزه اش ترش شود. امیدوارم این آموزش تهیه سوپ تره فرنگی مورد رضایت تون قرار گرفته باشد و از این سوپ خوشمزه لذت ببرید.
طرز تهیه سوپ تره فرنگی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی