آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه سوهان کنجدی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه سوهان کنجدی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
برای مدیترانه‌ای‌ها، دانه کنجد جزیی جدا نشدنی از سبد غذایی است. دانه‌ای چرب و مغذی که طعم فوق‌العاده و خواص فراوانش، آن را به همراه همیشگی غذاهای ساکنان سرزمین‌های شرقی و مدیترانه‌ای تبدیل کرده است. سوهان کنجدی که علاوه بر این دانه پرخاصیت، مواد مغذی مانند عسل و چهارمغز را هم در خود دارد، می‌تواند یک میان‌وعده غنی برای روزهای سرد زمستان باشد. در ادامه این مطلب، طرز تهیه این سوهان انرژی‌بخش را خواهید خواند.

مواد لازم:

روغن مایع: ۱/۵ پیمانه
شکر: ۱ پیمانه
عسل: ۱ قاشق غذاخوری
آب: ۱/۵ پیمانه
گلاب: نصف پیمانه
کنجد: ۱/۵ پیمانه
چهار مغز: نصف فنجان (خرد شده)
طرز تهیه سوهان کنجدی

طرز تهیه

آب، روغن و گلاب رو در یک شیرجوش یا قابلمه نچسب مخلوط کنید و شکر را به آن اضافه کنید. شعله اجاق را روی حرارت ملایم روشن کنید و سپس عسل را به ترکیب اضافه کنید.

صبر کنید تا مخلوط به آرامی به جوش بیاید و با همان حرارت ملایم قل بزند. یادتان نرود که شعله اجاق باید کاملا ملایم باشد.

در زمانی که مواد مخلوط شده در حال جوش زدن و قوام آمدن هستند، به هیچ عنوان آنها را هم نزنید و تنها هر چند دقیقه یکبار، با تکان ملایم شیرجوش به شکل دورانی، آنها را مخلوط کنید.

حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برای آماده شدن شربت عسلی و کاراملی رنگ شدن آن به زمان نیاز دارید.

کنجد خام را در یک تابه بریزید و با حرارت ملایم تفت دهید. کافی است تا کمی رنگ کنجد تغییر کند و بوی خامی آن گرفته شود. اگر از مغزهای دیگر هم برای تهیه سوهان استفاده می‌کنید، همراه با کنجد آنها را هم کمی تفت دهید. اما نه آنقدر که برشته شوند.

حالا کنجدها و مغزها را به شربتی که روی حرارت قرار دارد اضافه کنید و مخلوط را به آرامی هم بزنید تا کنجدها هم رنگ کاراملی به خود بگیرند. برای اینکه کنجدها و مواد دیگر با هم خوب مخلوط شوند، حدودا ۳ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت؛ پس اصلا عجله نکنید.

کف یک سینی را چرب کنید یا اینکه یک لایه کاغذ روغنی را در ظرف قرار دهید. سوهان‌ها را با قاشق به صورت سکه‌ای در سینی بریزید یا اینکه یکدست آنها را در سطح سینی پخش کرده، با پشت قاشق کمی فشار دهید و بعد از سفت شدن، آنها را به تکه‌های کوچکتر تقسیم کنید.

سوهان کنجدی آماده شده را در ظرف در بسته و در جای خشک و خنک قرار دهید تا دوره ماندگاری طولانی‌تری داشته باشند.
طرز تهیه سوهان کنجدی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی