آشپزي و شيريني پزي غذای رژیمی

طرز تهیه سه حقیقت که باید درباره کالری قهوه بدانید

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه سه حقیقت که باید درباره کالری قهوه بدانید . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
کالری موجود در قهوه بسیار معروف و غنی است. هنگامی که به قهوه‌تان خامه‌های سنگین، شکر، سیروپ و مواد ناسالم دیگر را اضافه می‌کنید سودمندی بالقوه این نوشیدنی را از بین می‌برید و برنامه غذایی‌ای که برای لاغری و کاهش وزن داشتید را تحت شعاع قرار دهید. در ادامه مطلب با ۳ حقیقت درباره کالری قهوه آشنا خواهید شد.

هر فنجان قهوه سیاه تقریبا فقط دارای یک کالری است. به همین دلیل ممکن است بسیاری از افراد تصور کنند می‌توانند به هر میزان که تمایل دارند در روز قهوه بنوشند بدون اینکه در وزن آن‌‎ها تغییری به وجود آید. با این حال مهم است که توجه داشته باشید که نحوه محاسبه قهوه و کافئین آن در سیستم‌های عصبی و گوارشی نقش مهمی را در تعیین عملکرد متابولیک، توانایی سوختن چربی به طور موثر و سلامت کلی بدن فرد به عهده دارد. اگر چه کالری موجود در قهوه نسبتا کم است، اما تاثیر این نوشیدنی در هر برنامه کاهش وزن ممکن است مهم باشد.

حقایقی درباره کالری قهوه

طرز تهیه سه حقیقت که باید درباره کالری قهوه بدانید

۱. نوع دم کردن قهوه به صورت قابل توجهی روی کالری آن موثر است

تعداد افرادی قهوه سیاه را انتخاب و آن را مصرف می‌کنند کمتر از سایرین است. مردم عادت ندارند از اندازه مناسب قهوه که توصیه شده و برای متابولیزه کردن کافئین مناسب است استفاده کنند.

به طور مثال خیلی از افراد به جای حدود ۲۰۰ گرم تا ۶۰۰ گرم قهوه استفاده می‌کنند همچنین قهوه خودشان را با مواد مختلفی مانند شکر یا سیروپ شیرین می‌کنند. بعضی از آن‌ها را با خامه سنگین تهیه می‌کنند و با سس شکلات یا کارامل مخلوط می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود قهوه‌ای که می‌نوشند دیگر کم کالری نباشد و حدود ۴۱۰ کالری، ۹ گرم چربی و ۶۶ گرم کربوهیدرات وارد بدنشان می‌کنند. در صورتی که قهوه سیاه چربی و کربوهیدرات ندارد و فقط ۱ کالری دارد.

۲. قهوه سرشار از مزایای بهداشتی است

مصرف متوسط بین یک تا پنج فنجان قهوه در روز ممکن است خطر ابتلای فرد به بیماری آلزایمر و انواع خاصی از زوال عقل را کاهش دهد. در واقع، برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف قهوه متوسط می‌تواند تأثیر فوری بر سر و صدای ذهنی داشته باشد. مردم تمایل دارند احساسات واضح‌تری داشته باشند و اغلب پس از نوشیدن یک لیوان نوشیدنی بتوانند راحت‌تر تمرکز کنند.

ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در قهوه ممکن است برای جلوگیری از دیابت نوع ۲ مفید باشد. کوینیدها و اسید کلرژنریک که قهوه حاوی آن‌ها است، به افزایش حساسیت به انسولین در سلول‌های خونی کمک می‌کنند. این کار باعث می‌شود قند خون تنظیم شود. با این حال، این تنها سودی است که از مصرف مکرر آن، که بیش از چهار فنجان قهوه در روز است، به دست می‌آید. علاوه بر این، قهوه شما نباید به شدت با شکر، سیروپ یا خامه‌های سنگین مخلوط شده باشد.
۳. مصرف بیش از حد قهوه بر سلامت فرد تاثیر منفی می‌گذارد
با توجه به اینکه قهوه یک نوشیدنی کم کالری است افراد زیادی هستند که سال‌ها از این نوشیدنی در رژیم لاغری خود استفاده می‌کنند و از این طریق اشتهای خود را سرکوب می‌کنند. اما مصرف بیش از حد قهوه باعث افزایش احتمال ایجاد پوکی استخوان در بانوان می‌شود. همچنین نوشیدن بیش از حد این نوشیدنی باعث افزایش چین و چروک‌های پوست و نشانه‌های پیری زودرس می‌شود.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید کافئین بیش از حد می‌تواند موجب احساس استرس، ترس و اضطراب شود. این احساسات معمولا با تولید کورتیزول همراه هستند. این هورمون منجر به ذخیره چربی شکم می‌شود. بنابراین، در حالی که قهوه دارای کالری بسیار کمی است، مصرف بیش از حد آن باعث ایجاد افزایش وزن می‌شود.
طرز تهیه سه حقیقت که باید درباره کالری قهوه بدانید

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی